Skocz do zawartości

Jaskier

Administrator
  • Liczba zawartości

    85
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

169 Pomocny

O Jaskier

  • Urodziny 7 Grudnia

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Jaskier

    [email protected]

    Najlepiej zreinstalluj grę i zainstaluj pliki za pomocą instalatora, na czystą kopię Gothica. Zobacz, czy wszystko Ci działa - jeżeli tak, to dograj sobie D3D11.
  2. Prezentujemy Wam ujęcia z nowych kanałów: https://imgur.com/a/avomjkm.
  3. W końcu nadszedł długo wyczekiwany przez wszystkich dzień, w którym dowiecie się, kiedy dane Wam będzie wkroczyć na urodzajne ziemie Archolos, zasiedlając nowe miasto Wiltmark i przyległe mu tereny swoimi postaciami. Zgodnie z obietnicą, aby nie trzymać Was dłużej w niepewności, pragniemy uroczyście ogłosić, że serwer zadebiutuje w sobotę 11 kwietnia o godzinie 19:00. Ekipa Elisium-Roleplay.pl
  4. Za nami już pięć lat, odkąd nazwa Elisium zagościła pierwszy raz na scenie Roleplay Gothicowej społeczności. Była to długa droga, wypchana licznymi próbami i błędami, gdzie wielu z nas poległo. Nie sposób jest zliczyć, ile członków ekipy przewinęło się przez ten projekt, przez ile kłód musieliśmy przeskoczyć nie oszczędzając sił, abyśmy mogli ponownie pojawić się w tym miejscu, naprzeciwko Was - tym najwierniejszych, najbardziej zaciekłych sympatyków. Żadne słowa nie są w stanie wyrazić tego, co w tej chwili czujemy, mogąc śmiało powiedzieć, że wkraczamy w fazę półotwartych testów! Tak, zbliżamy się do końca prac nad serwerem! Przez ostatnie kilkanaście tygodni prowadziliśmy wewnętrzne testy skryptu serwera celem poddania pełnej analizie sprawności technicznej. Na światło dzienne wyszły większe i mniejsze błędy, ale i również decyzje o zrezygnowaniu z pewnych rozwiązań, bądź ich zastąpieniu czymś innym. Do pierwszej z nich możemy zaliczyć usunięcie handlarzy NPC, którzy w niektórych gałęziach rozgrywki potrafili w pełni zastąpić istotne role graczy. Zamiast nich, pojawi się pojedynczy handlarz z tylko takimi przedmiotami, jakich nie będziemy w stanie stworzyć za pomocą skryptu craftingu. Zmianom też nie umknęli NPC nauczyciele - wspólnie postanowiliśmy pozostawić wyłącznie trenerów umiejętności siły, zręczności oraz posługiwania się broniami. Oznacza to, że w celu zostania rzemieślnikiem, koniecznym będzie udanie się do mistrza danego cechu (gracza) w celu zatrudnienia. Tytuł mistrza na ten moment można uzyskać dzięki akceptacji swojego biznesu rzemieślniczego w dziale Aplikacji. W czasie rozgrywki, dzięki rekomendacji swojego pracodawcy, a także według własnych obserwacji, ekipa serwera może przydzielić czeladnikowi wyższy tytuł. Choć serwer pod względem technicznym jest gotów do Waszej dyspozycji, to wspólnymi siłami musimy przygotować się na upragnioną rozgrywkę. Niezbędną wręcz podstawą do pełnej funkcjonalności gry, będą Wasze organizacje i biznesy. Żadną tajemnicą nie jest, że przy tej jakże długiej przerwie technicznej część projektów się wykruszyło, co jest w pełni zrozumiałe. Niemniej jednak każdy tu obecny przecież nadal pragnie doświadczyć średniowiecznego klimatu, rozchodzącego się echa dźwięków uderzeń w stal młotem kowalskim, kłótni zajadłych kupców na targowisku i dreszczyku emocji doświadczonych przy widoku zbirów załatwiających swoje sprawy w ciemnym zaułku. Dlatego też dział Aplikacji, poszerzony o liczne nowe biznesy, stoi dla Was otworem i gorąco zachęcamy do złapania za przysłowiową kartkę papieru i długopis. Powodzenia! Diametralnym zmianom uległo również miasto Wilmark, centrum rozgrywki na wyspie Archolos. Wszystko to za sprawą naszego Level Designera, członka popularnego zespołu “Soulfire” tworzącego modyfikację ”Dzieje Khorinis” - Sanda. W nowej jego odsłonie, oddajemy Wam do użytku miejsce, mogące wreszcie pomóc Wam w rozwinięciu skrzydeł w samym zalążku legalnych biznesów, jak i tych o szemranej przeszłości. Wartym tutaj do napomnienia, są następujące, godne zainteresowania lokalizacje: - Arena, zlokalizowana w dolnej części miasta, - Kaplica Innosa położona również w dolnej jego części, - Klasztor magów ognia z dostępem po przekroczeniu bram zamku w górnej części miasta. Ponadto, w mieście znajduje się wiele budynków przystosowanych pod biznesy rzemieślnicze oraz mieszkań z gotowym panelem do zarządzania lokatorami. Dla “świeższego” spojrzenia, gorąco zapraszamy do obejrzenia prezentacji mapy oraz zaznajomienia się z kolażem porównującym stare i nowe miasto. Przechodząc do spraw technicznych, pod naszym adresem jest dostępna podstrona internetowa (https://elisium-roleplay.pl/serwer/), gdzie dostępny jest do wypełnienia test, którego pozytywne rozpatrzenie pozwoli Wam na rozgrywkę na Elisium (więcej informacji o samym teście znajdziecie w nowym Poradniku). Oprócz tego, znajduje się tam panel dotyczący utworzonych przez Was postaci. Jest to miejsce z podstawowymi informacjami o Waszych bohaterach, czyli ich statystykach, umiejętnościach, czy zawartości ekwipunku. Ponadto, znajduje się tam również mapa wyspy Archolos wraz z zaznaczoną lokalizacją Waszego awatara. Co można więcej powiedzieć o tej stronie, to jest ona konieczna do zmiany Waszych haseł na serwerze - innymi słowy, aby hasło zostało poprawnie zmienione, należy je zmienić na forum, a następnie przelogować się na wyżej wymienionej stronie. Tylko wtedy serwer odczyta zmienione dane i umożliwi Wam ponowny dostęp. Uwaga! Hasło nie może posiadać znaków specjalnych! Ponadto, wznawiamy rekrutację na stanowiska Support, Mistrz Gry oraz Mentor (stanowisko poza trzonem ekipy Elisium - pomoc nowym graczom w odnalezieniu się w trybie Roleplay, asystowanie przy akcjach, zadaniach i eventach nadzorowanych przez Mistrza Gry, organizowanie gry na niższym szczeblu rozgrywki). Swoje aplikacje prosimy przesyłać do mnie poprzez Prywatną Wiadomość na forum. Chcielibyśmy również zapowiedzieć trzy konkursy. 1) Konkurs na najlepszą biografię - dwie najlepsze historie nagrodzimy domami w górnym mieście (uwaga - wymogiem jest historia bądź jej część oparta o to, jak bohater znalazł się w Wiltmarku i jak zdobył w swoje posiadanie owy budynek, chyba, że jest rdzennym jego mieszkańcem). Udział w konkursie jest warunkowany dopisaniem w tytule tematu biografii "[KONKURS]”. 2) Konkurs #ELISIUM2020 - wśród osób, które ustawią taki status na swoim koncie Discord (oraz będą obecne na naszym serwerze Discord), rozlosujemy kupon Paysafecard o nominale 50zł. Aby wziąć udział w tym konkursie, należy wysłać dodatkowo Prywatną Wiadomość do mnie (na forum), o treści: “Potwierdzam udział w konkursie #ELISIUM2020” oraz podać tam również swój nick Discord. 3) Konkrus Facebook’owy - wśród lajkujących nasz fanpage również rozlosujemy pojedynczy kupon Paysafecard 50zł (uwaga dla tych, którzy już wcześniej polajkowali nasz profil - w celu wzięcia udziału musicie go odlajkować i ponownie zalajkować, ponieważ brane pod uwage będą tylko te lajki, które wpłynęły w czasie trwania konkursu). Rozwiązanie konkursów odbędzie się w czwartek 09.04.2020 o godzinie 20:00 na kanale głosowym Discord (Q&A). (uwaga - istnieje możliwość wymiany kuponu na inny, dowolny, dostępny w Polsce kupon prepaid) Na zakończenie chcielibyśmy serdecznie podziękować za śledzenie naszego projektu oraz za słowa otuchy od tych, którzy od samego początku, bez względu na przeszłość dzielą tą przygodę z nami. Pozdrawiamy, Elisium Team
  5. PREAMBUŁA W trosce o przyszłość i byt Wiltmarku, ja, Borch II, z łaski Innosa król Archolos, w roku kalendarza larańskiego 733 nadaję miastu następujące prawa. Wierzę, iż będzie to początek owocnej współpracy pomiędzy wszystkimi mieszkańcami. ROZDZIAŁ 1 Wstęp do prawa miejskiego. Art. 1: Gubernator. 1. Gubernator piastuje najwyższą funkcję wykonawczą i kontrolną w mieście. 2. Gubernator jest królewskim namiestnikiem miasta Wiltmark, który odpowiada tylko i wyłącznie przed samym monarchą. 3. Gubernator odpowiada za bezpieczeństwo zewnętrzne miasta oraz jego politykę. 4. Gubernator powołuje i zwalnia osoby z pionu administracyjnego na stanowiska już istniejące, oraz wskazuje nowe, niebędące zaprzeczeniem woli króla. 5. W czasie pokoju gubernator sprawuje zwierzchnictwo nad Siłami Zbrojnymi Wiltmarku za pośrednictwem kapitana straży miejskiej. 6. Kompetencje gubernatora nie wchodzą w zakres władzy sądowniczej. Art. 2: Sędzia królewski. 1. Sędzia królewski (dalej sędzia) piastuje najwyższą funkcję sądowniczą w mieście. 2. Sędzia jest powoływany przez króla i odpowiada tylko i wyłącznie przed nim. 3. Sędzia egzekwuje prawo królewskie, a jego wyroki są niezaprzeczalne i traktowane jako przedłużenie woli króla. 4. Wyrokowanie odbywa się w formie sądu cywilnego, oraz - gdy zachodzi potrzeba osądzenia strażnika - w formie sądu wojskowego. 5. Kompetencje sędziego nie wchodzą w zakres władzy władzy wykonawczej i kontrolnej. Art. 3: Kapitan straży miejskiej. 1. Osoba wykonawcza ze stopniem kapitana, specjalista z ramienia wojskowego, powoływana jest przez gubernatora i odpowiada bezpośrednio przed nim 2. Kapitan straży miejskiej stanowi straż i jest jej zwierzchnikiem. 3. Kapitan straży miejskiej odpowiada za organizację życia koszarowego. Utrzymuje straż w najlepszej kondycji, skupieniu i gotowości do utrzymywania porządku. 4. Kapitan straży miejskiej może zatrudniać i zwalniać osoby z pionu wojskowego na stanowiska już istniejące, awansować i degradować oraz skazywać na ocenę sądu (czyli poddać strażnika pod sąd wojskowy) jeżeli decyzje te nie są zaprzeczeniem woli gubernatora i samego króla. ROZDZIAŁ 2 Prawo ogólne. Art. 1: Obywatelstwo. 1. Obywatel ma prawo do założenia działalności gospodarczej na terenie miasta. 2. Obywatel ma prawo ubiegać się o pożyczkę z kasy miejskiej. 3. Obywatel ma prawo wnieść oskarżenie do sądu miasta Wiltmark. 4. Obywatel jest chroniony przez straż miejską. 5. Podczas wojny miasto jest zobowiązane do zapewnienia obywatelom racji żywnościowych, wystarczających do przeżycia. 6. Obywatel jest zobowiązany do służby wojskowej przy warunkach określonych w Roz. 3, Art. 3, Pp. 3. 7. Obywatel jest zobowiązany do płacenia podatków na rzecz miasta, których wartość jest ustalona w Roz. 4. 8. Obywatel zobowiązany jest do posiadania stałego zamieszkania. 9. Obywatelstwo miasta Wiltmark nabywa się poprzez: 10. Posiadanie rodzica będącego już obywatelem Wiltmarku. 11. Posiadanie stałego zatrudnienia w mieście Wiltmark. 12. Mieszkanie w mieście Wiltmark przez okres przynajmniej dwóch lat. 13. Wykupienie obywatelstwa za cenę określoną przez gubernatora. 14. W sytuacjach wyjątkowych możliwe jest nadanie obywatelstwa przez gubernatora bezpłatnie. Art. 2: Prawo karne. 1. Wszelkie wyroki wydawane przez sędziego są niezaprzeczalne i nieodwołalne. 2. Wyroki sędziego obejmują: 1) Morderstwa. 2) Porwania. 3) Włamania i kradzieże dóbr materialnych o łącznej wartości przekraczającej pięćdziesiąt sztuk złota. 4) Przemyt dóbr materialnych o łącznej wartości przekraczającej sto sztuk złota. 5) Korupcje w administracji miasta z wykluczeniem gubernatora (W tym wypadku sprawa przechodzi do osądu samego króla). 6) Unikanie płacenia podatków przez obywatela. 7) Fałszowanie dokumentów, bądź podszywanie się pod rzemieślnika, strażnika, urzędnika, albo maga. 8.) Obowiązki tymczasowego sądu wojskowego. 3. Składanie fałszywych zeznań wiąże się z rozpoczęciem kolejnej sprawy, oddzielnie karanej. 4. Zabrania się znieważania urzędników państwowych i pracowników pionu wojskowego. 5. Zabrania się utrudniania wypełniania obowiązków urzędnikom państwowym i pracownikom pionu wojskowego. 6. Zabrania się prowadzenia niecertyfikowanego handlu na terenie miasta. 7. Zabrania się walk ulicznych, rozruchów, manifestacji lub działań wywrotowych. 8. W wypadkach, które podchodzą pod kompetencje sędziego, lub nie są opisane powyżej, sprawą zajmuje się straż miejska. 9. System kar: 1) Morderstwa w wypadkach innych, niż obrona własna, karane są śmiercią. 2) Porwanie karane są dożywotnią karą pozbawienia wolności lub śmiercią. 3) Gwałty karane są kastracją lub śmiercią (wybiera oskarżony). 4) Kradzieże karane są pozbawieniem wolności do półtorej miesiąca, śmiercią, lub grzywną w wysokości pięciokrotności wartości skradzionego dobra. 5) Przemyty karane są pozbawieniem wolności do półtorej miesiąca, śmiercią, lub grzywną w wysokości pięciokrotności wartości przemyconego dobra. 6) Korupcje karane są wygnaniem z miasta, 7) Unikanie płacenia podatków karane jest komorniczą egzekucją długów, lub pozbawieniem wolności do lat pięciu. 8.) Fałszowanie dokumentów. bądź podszywanie się pod rzemieślnika, strażnika, urzędnika, czy też maga karane jest pozbawieniem wolności od jednego miesiąca do dożywocia, lub śmiercią. 9) Znieważanie urzędników państwowych, lub pracowników pionu wojskowego karane jest chłostą. 10) Prowadzenie niecertyfikowanego handlu oraz działalności gospodarczej na terenie miasta karane jest grzywną określoną przez straż miejską, a także z konfiskatą towarów. 11) Walki uliczne, rozruchy i manifestacje karane są pozbawieniem wolności do ośmiu dni i grzywną określoną przez straż miejską. 12) Działania wywrotowe karane są śmiercią. 13) Unikanie służby wojskowej karane jest śmiercią. Art. 3: Rada miejska. 1. W skład rady miejskiej wchodzą: 1) Przedstawiciel cechów rzemieślniczych z górnego miasta. 2) Przedstawiciel cechów rzemieślniczych z dolnego miasta. 3) Przedstawiciel straży miejskiej. 4) Przedstawiciel stowarzyszenia magów. 5) Przedstawiciel kompanii górniczej. 2. Rada miejska obraduje raz w tygodniu(OOC), a terminy ustalane są na każdym poprzednim posiedzeniu. 3. Obecność na zebraniach rady miasta jest fakultatywna. 4. Rada miejska ma prawo do przygotowania projektu ustawy, który musi zostać rozpatrzony przez gubernatora. 5. Rada miejska przy zgodności przynajmniej 80% zebranych ma prawo do zgłoszenia odwołania gubernatora, które rozpatruje król. ROZDZIAŁ 3 Siły Zbrojne Wiltmarku. Art. 1: Straż miejska. 1. Straż miejska to organ podlegający gubernatorowi i królowi pod zwierzchnictwem kapitana straży miejskiej, działający w myśl porządku i bezpieczeństwa wszystkich obywateli. 2. Aby zostać przyjętym do straży miejskiej, osoba zainteresowana musi: 1) Być obywatelem miasta Wiltmark. 2) Być niekarana sądowo. 3) Złożyć odpowiednie podanie do kapitana straży miejskiej. 4) Odbyć szkolenie początkowe wraz z zaznajomieniem zwyczajów życia koszarowego oraz swoich przywilejów i obowiązków. 3. Każdy strażnik zobowiązany jest służyć pomocą obywatelom. 4. Każdy strażnik wykonuje zadania powierzone mu przez przełożonych. 5. Każdy strażnik ma prawo do złożenia anonimowej skargi administracyjnej na współpracownika (w tym wypadku innego strażnika) lub przełożonego. 6. Każdy strażnik otrzymuje żołd odpowiedni do stopnia jaki piastuje chyba, że kapitan straży miejskiej ustali inaczej, co nie będzie jednocześnie niezgodne z wolą gubernatora i/lub samego króla. 7. Każdy strażnik ma prawo do ubiegania się o awans. 8. Odejście ze straży jest możliwe tylko po złożeniu rezygnacji, która może zostać rozpatrzona negatywnie lub pozytywnie. W innym wypadku następuje dezercja która podlega sądowi wojskowemu. 9. Sąd wojskowy jest prowadzony przez kapitana straży miejskiej, a w przypadku jego niedyspozycji, bądź kiedy to on jest oskarżony, wówczas tworzony jest tymczasowy sąd wojskowy, który prowadzi sędzia. 10. W przypadku, gdy na raz występuje sytuacja z Pkt. 3 i 4, pierwszeństwo ma spełnienie woli przełożonego. Art. 2: Wprowadzenie stanu wojennego. 1. Stan wojenny może zostać wprowadzony wyłącznie za pozwoleniem króla, lub jego pełnomocnika. 2. Podczas stanu wojennego możliwe jest wprowadzenie godziny policyjnej przez gubernatora. 3. Czas trwania stanu wojennego jest nie dłuższy niż dziewięćdziesiąt dni, z możliwością przedłużenia o sześćdziesiąt dni za pozwoleniem króla, lub jego pełnomocnika. 4. Straż miejska podczas stanu wojennego ma prawo do przeprowadzania niezapowiedzianych kontroli w domach obywateli. 5. Podczas stanu wojennego sąd wojskowy prowadzony jest przez najwyższego rangą oficera stacjonującego w mieście. W przypadku jego niedyspozycji, lub kiedy to on jest oskarżony, wówczas tworzony jest tymczasowy sąd wojskowy, który prowadzi sędzia. Art. 3: Powołanie armii. 1. Armia może zostać powołana wyłącznie podczas stanu wojennego. 2. Dowódcą armii Wiltmarku jest kapitan straży miejskiej, bądź też oddelegowany przez króla wyższy stopniem oficer. 3. Armia miasta Wiltmark składa się z: 1) Członków straży miejskiej. 2) Obywateli miasta Wiltmark nieposiadających stałego zatrudnienia. 3) Członków stanu rycerskiego. 4) Wszystkich innych ochotników. ROZDZIAŁ 4 Prawo finansowe i podatkowe. Art. 1: Podatki. 1. Obywatele są zobowiązani do płacenia podatków ze wszystkich dochodów w wysokości x%. 2. Podatki ściągane są raz w tygodniu (OOC) przez poborcę wyznaczonego przez gubernatora. 3. Stan rycerski opodatkowany jest w nieznacznym stopniu, wynoszącym x%. Art. 2: Prowadzenie działalności gospodarczej 1. Prowadzenie działalności gospodarczej na terenie miasta Wiltmark wymaga pozwolenia wydawanego przez gubernatora. 2. Do prowadzenia działalności gospodarczej, wymagany jest również dokument stwierdzający obywatelstwo rzemieślnika. 3. Prowadzenie nieautoryzowanej działalności gospodarczej jest zabronione. ROZDZIAŁ 5 Korzystanie z magii. Art. 1: Magiczne zwoje. 1. Każda persona dysponująca magicznymi zwojami ma obowiązek prowadzić grimuar z pełnym wykazem uprawnień w zakresie czarów i listą posiadanych zaklęć. Każdy, kto posiada przynajmniej jeden magiczny zwój i nie prowadzi przy tym osobistego grimuaru, podlega karze grzywny lub od jednego do trzech miesięcy pozbawienia wolności. 2. Wyłącznie obywatele oraz członkowie zakonu Innosa mają prawo posiadać i wykorzystywać zwoje z zaklęciami uzdrawiającymi. 3. Wyłącznie obywatele oraz członkowie zakonu Innosa mają prawo posiadać i wykorzystywać zwoje z zaklęciami pomocniczymi. 4. Każda persona chcąca posiąść magiczny zwój z zaklęciem o charakterze destrukcyjnym ma obowiązek nabyć uprzednio koncesję czarodzieja w urzędzie miasta oraz być obywatelem/ członkiem zakonu Innosa. Każdy, kto posiada przynajmniej jeden magiczny zwój o charakterze destrukcyjnym, a nie nabył przy tym koncesji czarodzieja lub/i nie jest obywatelem/ członkiem zakonu Innosa, podlega karze grzywny lub od trzech do ośmiu miesięcy pozbawienia wolności. 5.Każda persona chcąca posiąść magiczny zwój z zaklęciem przemieniającym ma obowiązek napisać podanie zaadresowane do urzędu miasta i nabyć koncesję czarodzieja oraz być obywatelem/ członkiem zakonu Innosa. Każdy, kto posiada przynajmniej jeden zwój o charakterze przemieniającym, a nie złożył uzasadniającego podania, bądź też nie nabył koncesji czarodzieja lub/i nie jest obywatelem/ członkiem zakonu Innosa, podlega karze grzywny lub od jednego do dwóch miesięcy pozbawienia wolności. Art. 2: Magiczne runy. 1. Osoba dysponująca magiczną runą musi przynależeć do kręgu magicznego lub upoważnionego stowarzyszenia. Wyjątkiem w tym przypadku są runy ze wszelkimi zaklęciami przenoszącymi. Każdy, kto posiada przynajmniej jedną magiczną runę bez specjalnego zezwolenia, podlega karze od miesiąca do dwóch miesięcy pozbawienia wolności. 2. Zaklinanie magicznych run jest przeznaczone tylko i wyłącznie dla członków kręgów magicznych. Każdy, kto stworzy przynajmniej jedną magiczną runę bez specjalnego zezwolenia, podlega karze od dwóch tygodni do jednego miesiąca pozbawienia wolności. Art. 3: Klasyfikacja zaklęć. 1. Zaklęcia o charakterze destrukcyjnym to: 1) Błyskawica. 2) Bryła lodu. 3) Deszcz ognia. 4) Duża błyskawica. 5) Duża burza ognista. 6) Duża kula ognia. 7) Gejzer. 8.) Grom. 9) Kula ognia. 10) Lodowa fala. 11) Lodowa lanca. 12) Lodowa strzała. 13) Mała burza ognista. 14) Ognista strzała. 15) Pięść wichru. 16) Piorun kulisty. 17) Śmiertelna fala. 18) Tchnienie śmierci. 19) Wir. 20) Wodna pięść. 2. Zaklęcia określane jako klątwy i uroki to: 1) Sen. 2) Strach. 3. Zaklęcia przemieniające to: 1) Przemiana w cieniostwora. 2) Przemiana w jaszczura. 2) Przemiana w ognistego jaszczura. 3) Przemiana w owcę. 4) Przemiana w polną bestię. 5) Przemiana w smoczego zębacza. 6) Przemiana w ścierwojada. 7) Przemiana w topielca. 8.) Przemiana w warga. 9) Przemiana w wielkiego szczura. 4. Zaklęcia uzdrawiające to: 1) Leczenie ciężkich ran. 2) Leczenie lekkich ran. 3) Leczenie średnich ran. 5. Zaklęcia pomocnicze to: 1) Światło. 2) Wszystkie teleportacje. 3) Zmniejszenie potwora. 4) Zniszczenie ożywieńca. 6. Zaklęcia przyzywające to: 1) Armia ciemności. 2) Obudzenie golema. 3) Przyzwanie demona. 4) Przyzwanie wilka. 5) Tworzenie szkieletu. 6) Tworzenie szkieletu -goblina. Art.4: Czarnoksięstwo. 1. Każda persona posiadająca, bądź też wykorzystująca zaklęcie określone jako klątwa lub urok, podlega karze pozbawienia wolności od jednego do trzech miesięcy. 2. Każda persona posiadająca, bądź też wykorzystująca zaklęcie przyzywające, podlega karze pozbawienia wolności od dwóch do trzech miesięcy. 3. Każda persona popełniająca akt okultyzmu podlega karze śmierci.
  6. Jaskier

    Poznaj mnie

    Na serwerze występuje system poznawania, a każda niepoznana przez gracza postać posiada nick "Nieznajomy". Zastosowanie można obejrzeć tutaj:
  7. Jaskier

    Wejście do gry

    @Pawelcz Serwer jest tymczasowo w zawieszeniu, informacje nad postępem prac są podawane na Discordzie projektu.
  8. Jaskier

    Postępy

    Z braku czasu wspomniany temat pojawił się dopiero teraz: Będę w nim prezentować progress dotyczący kolejnych prac nad serwerem. Temat zamykam.
  9. Zarejestrowałeś swoje konto. Powinieneś jednak wiedzieć, że nie jest to ostatni krok, jaki musisz wykonać, aby dołączyć do naszej społeczności i cieszyć się grą na serwerze. Poniżej znajduje się podręcznik, który przedstawi Ci fundamenty rozgrywki. Jeśli nie miałeś wcześniej styczności z tym trybem, nie pomijaj tego tekstu! Będzie Twoim przewodnikiem, dzięki któremu przebrniesz przez następny krok. Miłej lektury! Jesteśmy przekonani, że miałeś styczność z takim określeniem. Zapewne wiele razy widziałeś cosplayowe pokazy osób, które wcielały się w znane postacie ze świata gier czy filmów. To tylko jedna z pochodnych roleplayu. Historyczne rekonstrukcje, grupy airsoftowe czy mniej popularny Live Action Role-Playing - wszystkie z nich mają cechę wspólną, albowiem każda z nich opiera się na odgrywaniu roli. Najprościej roleplay porównać do teatru. Gracz wciela się w rolę scenarzysty i aktora w całym przedsięwzięciu. Jego zadaniem jest kreacja postaci, która będzie integralną częścią uniwersum, a następnie prowadzenie jej fabularnego wątku, w którym uczestniczą postacie zaprojektowane przez żywych graczy. W dalszej części poradnika dowiesz się, w jaki sposób powinieneś wykreować swojego bohatera. Wojna z orkami przechylała szalę zwycięstwa na stronę najeźdźcy. Mieszkańcy z przerażeniem poszukiwali bezpiecznego miejsca, wydając resztki oszczędności na rejsy ukierunkowane na Wschodni lub Południowy Archipelag. Marynarze rozpowiadali wieści o wyspie Archolos, krainie dobrobytu słynącej z uprawy winorośli i wybitnego trunku z niej produkowanego. Wielu uchodźców, zwabionych utopijnymi historiami obrało kurs na wyspę, planując osiedlenie się na tych terenach. Twoja przyszła postać osiedli się w jednym z zakątków wyspy Archolos, tuż po upadku bariery w 809 roku. Szlak, którym będziesz podążać, okaże się być niezwykle niebezpieczny, więc czym prędzej udaj się do Wiltmarku - stolicy królestwa i gospodarczej ruiny, która zdaje się jawnie przeczyć teorii o wygodach i dostatku w tych rejonach. Elisium Roleplay jest przedstawicielem internetowego gatunku tekstowego Roleplay, a kształtu nadaje mu silnik gry Gothic 2. Oznacza to, że lwia część rozgrywki odbywa się za pomocą czatu, a gracz odgrywający swoją fikcyjną postać opisuje jej czynności za pomocą komend narracyjnych. Jego awatar staje się wiarygodny, ponieważ sterowany jest na czas sesji przez jego właściciela, odpowiedzialnego nie tylko za jego czyny, ale i dialog. Można zatem poczuć się jak integralna cząstka wykreowanego świata! Motto naszego serwera głosi: „Możesz się stać tym, kim zechcesz”. Jest to oczywiście prawda, jednak musisz mieć świadomość, że nic nie przychodzi od razu. Niewielu doznało zaszczytu godnego startu. Zapewne będziesz musiał udowodnić, na co Cię stać, nim osiągniesz swoje ambicje. Wiedz jednak, że żadna z postaci nie stanie się bohaterem i wysłannikiem bogów jak Bezimienny. Musisz również pamiętać, że utrzymanie spójności całego świata wymaga od nas narzucenia pewnych zasad. Poznasz je dzięki regulaminowi, publikacjom Mistrzów Gry, bądź zadając stosowne pytanie na naszym forum. Dzięki rejestracji masz do niego dostęp! To świetna wiadomość, czyż nie? Nasz projekt jest bogaty w skrypty, które umożliwiają różnego rodzaju interakcje z otoczeniem. Ich ilość jest przytłaczająca, a niektóre z nich odblokujesz jedynie dzięki odgrywaniu konkretnej roli w świecie gry. Jeśli jednak dłużej się nad tym zastanowić, ma to swoje plusy! Żadna z postaci nie będzie identyczna, a Ty będziesz mógł wyróżniać się stylem i zachowaniem na tle innych. Trzon rozgrywki to przede wszystkim gra wyobraźni i dzięki niej możesz wsiąknąć w otaczający Cię świat. Zacznij od przeczytania Regulaminu naszego serwera, jeśli dotychczas omijałeś go szerokim łukiem. Może się zdarzyć, że nieumyślnie złamiesz jeden z jego punktów, jeśli go nie przeczytasz! Wówczas obecny na serwerze członek administracji może Cię ukarać. Nie przejmuj się jednak, z czasem poznasz wszystkie zasady. Odpowiednie nastawienie i chęci to najważniejszy wymóg, tuż po kreatywności, bowiem tym narzędziem posługiwać się będziesz przez całą grę. Do gry wymagane jest konto na forum, na którym czytasz tę wiadomość. Następnie musisz napisać krótki test, do którego dostęp uzyskasz w tym miejscu, logując się danymi z forum. Jeśli pomyślnie przebrniesz przez wszystkie kroki rejestracji, będziesz zmuszony do pobrania naszej paczki serwerowej. Wszystkie pliki, których wymagamy do poprawnego działania serwera, znajdziesz tutaj. Aranżacja wirtualnego awatara Grając w Gothic, z pewnością spotkałeś setki postaci. Niektóre przywołują u Ciebie nostalgiczne wspomnienia do dziś, inne przepadły w otchłani niepamięci i mijałeś je, zerkając czasem jak na bezduszne NPC bez charakteru. Grając na naszym serwerze, nie wcielisz się w postać bohatera o nadludzkich zdolnościach. Syndrom Bezimiennego odstaw na bok - rzeczywistość przedstawionego świata jest bardziej przyziemna i należy zaakceptować fakt, że jest się przeciętniakiem. Zdolności rozwiniesz dzięki naszym systemom, lecz pamiętaj: nie są one najważniejsze! Wiesz już, że gra na naszym serwerze opiera się na zasadach tekstowego Roleplay. Choć posiada aspekty RPG (rzemieślnictwo, skryptowy rozwój postaci, zbieranie gotówki, ekwipunek), należy w pierwszej kolejności odrzucić myśl o swobodnym podróżowaniu i beztroskim zabijaniu monstrów napotkanych na drodze. To wbrew zasadom, a przecież nie chodzi o to, aby je łamać. Zamiast tego spróbuj zabawić się własną wyobraźnią, usiądź i zastanów się, w jaki sposób chcesz oddziaływać na innych, czym chcesz się zająć. Odpowiedz sobie na pytanie, co tak naprawdę chcesz grać. Okazuje się, że możliwości jest naprawdę sporo. Możesz wcielić się w zwykłego obywatela, który ciężko pracuje na swoje utrzymanie jako handlarz. Satysfakcjonuje Cię praca w karczmie? Może znajdzie się tam dla Ciebie miejsce. Powołanie lub chęć czynienia dobra daje się we znaki? Odwiedź lokalny klasztor albo spotkaj się z Kapitanem Straży Miejskiej, aby się zaciągnąć. Im dłużej będziesz się zastanawiać, tym więcej ścieżek przed sobą odkryjesz. Spraw, aby Twoja była oryginalna i podobała się przede wszystkim Tobie. Projektując postać, najważniejsze jest uwzględnienie jej mocnych oraz słabych umiejętności, charakteru oraz wyglądu zewnętrznego. Twoja postać nie może być idealna w każdej dziedzinie, spraw, aby była dobra w jednej… lub żadnej, bo dla takich postaci również znajdzie się miejsce. Wady dodają wiarygodności Twojej postaci, niech każda z nich będzie dla niej ozdobą! Dzięki temu gracze chętniej będą wchodzić z Tobą w interakcje. Udało Ci się zaprojektować fundamenty postaci? Jeśli nie, wyszukiwarka internetowa z pewnością pomoże Ci w dobraniu odpowiednich cech. Najważniejsze jest jednak, aby kurczowo trzymać się swojej wizji na postać. Bez tego będzie nijaka, a wszyscy chcemy tego uniknąć. Zaraz, czegoś chyba brakuje… Kluczowa jest również odpowiednia historia! Niektórzy gracze dzielą się przeżyciami swoich postaci w formie biografii na naszym forum. Pamiętaj o zasadzie wiarygodności i wykreuj fabułę swojej postaci. Zazwyczaj wiąże się ona w dużym stopniu z założeniami prowadzenia wirtualnego awatara. Dobra historia może ukształtować charakter i umiejętności postaci, a jej puenta wyjaśni, dlaczego znalazła się w obecnym położeniu - w królestwie Archolos. Jeśli nie możesz poradzić sobie z tym zadaniem lub masz wątpliwości, czy Twoja postać zgodna jest z uniwersum, nie bój się zadać pytania ekipie naszego projektu! Pamiętaj, że szablonowe myślenie to złe myślenie. Uwolnij pokłady kreatywności i postaw sobie ambitny cel, który będzie kamieniem węgielnym Twojej postaci. Nie zapomnij przeczytać najważniejszych tematów z działu Uniwersum na naszym forum, aby zapoznać się z fabułą serwera. Serwer dysponuje zestawem animacji, które mogą podkreślać immersję. Są one tylko wizualnym dodatkiem, który należy dopełnić opisowością. Kilka razy poruszyliśmy już kwestię rodzaju rozgrywki, zatem dla przypomnienia - nasz serwer opiera się o zbiór zasad przypisanych do gatunku literackiego Roleplay. Większość czynności opisujemy za pomocą prostych komend. Początkowo może się to wydawać skomplikowane, lecz nie obawiaj się, wejdzie Ci to w krew! **Thornvald uklęknął na jednym kolanie, opierając swe zaciśnięte na trzonie rękojeści dobytego miecza dłonie, pochylił swą głowę w milczeniu.** Powyższy, fioletowy tekst to przykład wykorzystania komendy narracyjnej, opisującej czynności naszej postaci, która na imię ma Thornvald. Za pomocą komendy /me (na serwerze wyświetlaną na zielony kolor) gracz jest w stanie zobrazować, co dana postać wykonuje w chwili wysłania komendy na czacie. Styl obrany przez gracza definiuje zazwyczaj, czy akcje są bardziej zwięzłe i ograniczają się do krótkich opisów (tzw. dynamika narracyjna), bądź stanowią bardziej rozbudowane opisy. **Twarz mężczyzny zbryzgana jest krwią, podobnie jak ostrze jego oręża. Rycerz klęczy przed obliczem Lady Madelyn, królowej-regentki, matki króla Archolos. Jest wyraźnie zmęczony, a struga krwi dobywająca się z jego przeciętych nogawic sugestywnie informuje o fakcie, iż doznał obrażenia w wyniku walki. (( Thornvald ))** Charakter zaprezentowanej akcji uległ zmianie. Nie jest to bowiem czynność wykonywana przez postać. Zastosowana tutaj narracja /do przedstawia stan fizyczny postaci i jej otoczenie. To druga, najczęściej używana komenda na naszym serwerze. Warto wspomnieć, że obie z nich zawsze opisujemy w trzeciej osobie liczby pojedynczej oraz zależnie od upodobań, w formie akcji dokonanej (przeszłej) lub teraźniejszej. Inny przykład zastosowania komend /me i /do: Podsumowując, komenda: /me służy do opisania czynności, jakie wykonuje nasza postać, /do jest komendą narracyjną służącą do opisywania otoczenia, stanu czy wyglądu naszej postaci. Kluczowe różnice między wirtualem, a rzeczywistością Wielu nowych graczy ma problemy z rozróżnianiem czatów na serwerze. Są one zaprojektowane tak, aby odgrywający rolę mógł komunikować się z innymi graczami w wyodrębnionym miejscu, przeznaczonym do rozmów dotyczących świata realnego. Pozwól zatem, że przybliżymy Ci oba z tych czatów: In Character przekłada się bezpośrednio na mowę i czyny naszego awatara. Jest to domyślny czat w grze, a zaliczamy do niego wiadomości wysłane bez korzystania z komend, a także komendy narracyjne (/me, /do i inne). Należy pamiętać, aby wiadomości wysłane za pośrednictwem czatu IC były zgodne z uniwersum. Unikaj więc młodzieżowego slangu czy anglojęzycznych słówek, nie zapomnij o estetyce pisowni! Out of Character definiuje świat rzeczywisty, według nazwy “poza postacią”. Jest to rodzaj czatu stosowanego do komunikacji między graczami, a nie postaciami dostępnymi w grze. Korzystać z niego można dzięki użyciu komendy /b. Do czatu OOC zaliczamy również wiadomości prywatne (/pm) Powinieneś wiedzieć, że każdy serwer Roleplay posiada pewien zbiór wspólnych określeń, często ściśle powiązanych z regulaminem rozgrywki. Poniżej znajduje się większość z takich określeń: CK - Character Kill. Przekładając na nasze, jest to po prostu śmierć postaci. W tym wypadku nie pozostaje nam nic innego jak zaprzestanie grania taką postacią i stworzenie sobie nowej. Istnieje też odmiana FCK, czyli Force Character Kill. Zgodnie z nazwą jest to sytuacja, kiedy śmierć postaci została wymuszona przez inną postać bądź Mistrza Gry. MK - Memory Kill. Pod tym pojęciem kryje się zapomnienie o sytuacji, która miała miejsce w grze. Jeśli zostałeś ogłuszony, to możesz nie pamiętać kilku minut przed tą sytuacją. Jest to jednak chwilowa sytuacja, która wynika z odegranej akcji IC. MK natomiast występuje wtedy, gdy zostaje na nas wymuszone permamentne zapomnienie pewnych rzeczy. Dokonanie takiej czynności wymaga zgody Mistrza Gry. BW - stan, w którym postać nie jest w stanie nic zrobić. Z angielskiego Brutally Wounded (BW) oznacza ciężko rannego. Jeśli znajdujesz się w takim stanie, jesteś na łasce osób trzecich. W grze BW występuje jako “Kara pośmiertna”, choć definiuje głównie stan nieprzytomności, a nie faktyczną śmierć. Non-RP/Terminatorstwo - czynność, której postać nie potrafiłaby dokonać w realnym świecie ani w przedstawionym uniwersum. Często w mowie potocznej stosuje się też zwrot “robienie z siebie koksa”. DM - Deathmatch. Zabijanie osób trzecich bez powodu (karalne). W przypadku konfliktu rozpoczętego drogą RP, gracze mają prawo do walki DM. Oznacza to po prostu walkę w silniku gry Gothic, podyktowaną wcześniejszą sytuacją rozegraną w świecie gry (np. prowokacja do konfliktu). PG - PowerGaming, czyli wymuszenie na drugiej postaci pewnych czynów, na które nie może odpowiedzieć reakcją. Przykładem może być odegranie dokonanej narracji, że postać Thornvalda przewróciła się i skręciła sobie kark, mimo że jest to postać innego użytkownika. MG - MetaGaming, czyli wykorzystywanie w świecie IC wiedzy dotyczącej przedstawionego świata, np. postaci czy konkretnych grup, którą zdobyliśmy drogą OOC. Nie możesz znać imienia osoby, z którą rozmawiasz, jeśli ta wcześniej nie przedstawiła Ci się. Nie możesz także z rozmowy prywatnej OOC wyciągnąć informacji, że postać gracza ma złe zamiary wobec innej. Wszystkiego musisz się dowiedzieć w samej grze poprzez właściwą rozgrywkę. CN - Celebrity Name. Jest to użycie imienia, nazwiska bądź pseudonimu celebryty. FCN - Fiction Celebrity Name. Jest to użycie imienia i nazwiska, bądź pseudonimu nawiązującego do fikcyjnej postaci rozpoznawalnej z filmów, gier czy dzieł literackich. BH - bezustanne skakanie w celu szybszego dostania się w dane miejsce. W większości przypadków wyrażenia i skróty znane ze słowniczka mogą wiązać się z karą! Dobrnęliśmy już do końca. Za chwilę będziesz musiał rozwiązać krótki test, weryfikowany ręcznie przez jednego z członków Zespołu Elisium. Jego zadaniem jest sprawdzenie Twojej wiedzy na temat właściwej rozgrywki przed dopuszczeniem Cię na serwer. Nie obawiaj się, jeśli Ci się nie uda, będziesz mógł spróbować ponownie za jakiś czas. Idealnym dopełnieniem do tego poradnika przed wykonaniem testu będą tematy zawarte pod następującymi linkami: Regulamin serwera Uniwersum Szkółka Roleplay Biografie Miasto Wiltmark Organizacje w świecie gry Jeśli byłeś uważny, z pewnością Ci się uda. Powodzenia!
  10. Jaskier

    Ankara

    Choć legendy i opowieści o spowitej klątwą twierdzy Undabar budzą lęk i grozę wśród inteligentnych istot, wędrowcy z dalekich zakątków Archolos z przerażeniem opowiadają historie o piaszczystej pustyni, po której snują się rozmaite gatunki niebezpiecznych zwierząt i kreatur. Ci, którzy przeżyli przeprawę przez rozżarzone pustkowia, pozostając o zdrowych zmysłach, obwieszczali światu mity o tajemniczej mieścinie znajdującej się w centralnej części piaszczystego obszaru, graniczącej z oazą Ankarą — sercem ludu pustyni. Podróżni, którym odwaga bądź głupota zasłaniały zdrowy rozsądek, napotykali na opór i gniew lokalnej cywilizacji, która w miejskich legendach zasłynęła z wrogości wobec świata zewnętrznego. Plotki głosiły również, że na owej krainie praktykowana jest czarna magia, a bardziej wymyślne spekulacje donosiły, jakoby miało to być miejsce kultu Beliara i przyzywania jego pomiotów. Choć wiele osób twierdziło, że ujrzało Ankarę na własne oczy, nietrudno było domyślić się, że wymyślne historie o niebezpiecznej krainie i lud pustyni to mistyfikacje. Błogosławieństwem jest jednak naiwność i wiara w rzekome fantazje, albowiem w każdej bajce jest ziarnko prawdy, które może ustrzec przed niechybną śmiercią. ((Powyższy temat jest przestrogą dla graczy. Zbliżenie się do Ankary, a co gorsze - wejście do niej - może wiązać się z wymuszeniem permamentnej śmierci na Waszych postaciach.))
  11. Jaskier

    Miecze do ćwiczeń

    Wspomniane miecze zostaną dodane do paczki.
  12. Pomyślimy o tym po starcie. Pomysł z zadaniem zaproponowany przez MONOLITH’a wydaje się całkiem sensowny.
  13. Jaskier

    Problem z uruchomieniem

    Z tego co zrozumiałem, instalujesz wszystko na Gothica, który ma w sobie jakieś mody. Spróbuj zainstalować wszystko na czystą wersję Gothica. PS Korzystasz z DirectX11?
  14. Jaskier

    Problem z logowaniem

    Na marginesie - nowsze/starsze (generalnie inne) wersje Visuala, niż te dwie instalujące się wraz z Gothic 2 Online mogą powodować rożnego rodzaju bugi, np crashe przy wejściu na serwer wraz z modem graficznym DX11. Polecamy usunąć wszystkie wersje Visuala i zainstalować ponownie G2O wraz z tamtymi konkretnymi wersjami Visuala.
  15. Jaskier

    Role Play w Guild Wars 2

    Oho, kogo my tu mamy. Xar dalej zarządza gildią?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...