Skocz do zawartości

Durel

Administrator
  • Liczba zawartości

    33
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

35 Neutralny

1 obserwujący

Ostatnie wizyty

387 wyświetleń profilu
  1. Również pozdrawiam, Pozdrawia Durel.
  2. Durel

    Czekając 72 h...

    Czas oczekiwania zniesiony
  3. Durel

    My name is...

    A ja wiem jak ty się nazywasz!
  4. Durel

    Undabar, Ankara.

    A dobra, miałem okazać swoje lenistwo i się nie wypowiadać, ale serce mnie się kraja jak widzę co się dzieje. A więc zacznę od odniesienia się do głównego wątku w tym temacie i spróbuję odpowiedzieć na tyle rzeczy, na ile mogę, i na ile mi się chce. Więc zacznę od pierwszego postu Pana ahah Jeśli chodzi o wprowadzenie Undabaru (Ankara odpada z prostego względu - mniej się nam spodobała w kwestii wykonania i uznaliśmy, że w Undabarze graczom będzie się o wiele przyjemniej grało) to tak, jest to sposób na zwiększenie ilości graczy, co już się dzieje. Nawet jeśli uznamy, że pod koniec życia serwera, grało na nim tych około 20 graczy, to w tym momencie, na samych discordach frakcji na których zebrali się wyłącznie aktywni ludzie wyrażający chęć do gry, zebrało się nam łącznie około 53 graczy + członkowie ekipy, dające nam 60 osób. Do tego doliczyć należy organizacje przestępczą leśnych bandytów - też ponoć około 10 osób, oraz ludzi niezależnych, których pewno też spotkamy na serwerze. No daje to całkiem przyzwoitą liczbę, chociaż wiadomo, że nie wszyscy będą dostępni w tym samym momencie. Tak, decentralizacja rozgrywki jest zagrożeniem, ale jest również szansom, ponieważ gracze lubią czerpać przyjemność z konkurencji, z posiadania jakiegoś przeciwnika, z tego, że mogą stawać się kimś lepszym od kogoś. No i z tego powodu, podział rozgrywki na 2 frakcje, zupełnie od siebie odmienne, daje szanse graczom na konkurowanie ze sobą a jeśli fabuła się potoczy w stronę konfliktu (Co nie jest naszym głównym założeniem ani celem) no to wtedy jeszcze większą przyjemność moim zdaniem, gracze będą czerpali z konkurowania ze sobą nawzajem. I nie, nie zamykamy merytorycznych dyskusji, w których gracze się normalnie wypowiadają i pozwalają nam - ekipie, wyciągnąć coś z ich wypowiedzi. (Tak wiem, że odpowiedzi i pytania z czasem się zmieniły, jednakże wydaje mi się ten post trzymać ogół zarzutów, dlatego pozwalam go sobie wykorzystać) 1. Tak serwer zabiła ekonomia. Ekonomia nastawiona na długotrwały rozwój, gdzie gracz przez dłuższy okres czasu będzie odgrywał prostego obywatela - takie były nasze początkowe założenia, jednakże nie pomyśleliśmy wtedy o odmienności polskiej społeczności, pod którą robimy serwer. Jako, że społeczności nie uda nam się zmienić od tak, to musimy w takim razie zmienić serwer, aby bardziej owej społeczności sprzyjał, pod właśnie względem ekonomicznym. Z tego powodu, usuwamy chociażby nużące prace wydobywcze, a ilość surowca kontrolowana będzie na podstawie naszych obserwacji. Jest to coś, co pozwoli nam dyktować ceny surowca a co za tym idzie, dyktować ceny przedmiotów, jakie byśmy chcieli mieć na serwerze. Dodatkowo, decentralizacja rozgrywki, stwarza jeszcze większe pole do popisu w przypadku konkurencji cenowej między poszczególnymi rzemieślnikami i całkowicie wyłącza możliwość monopolizacji jakiegoś biznesu. 2. Tutaj nie widzę potrzeby, co bym się wypowiadał. Wszystko zostało ładnie powiedziane. 3. Undabar wprowadzi dużo nowego. To nie jest tak jak się większości wydaje, typowa wioska wikingów albo typowa wioska nordmarczyków. Jest to wioska wojowników, mieszkających w górach, którzy w swojej kreacji mogą opierać się na wyglądzie wcześniej przedstawionych grup. Równie dobrze, każdej społeczności można zarzucić sugerowanie się czymś. Miasto? - Tusą (Czy jak to się tam pisało) z Wiedźmina 3. Asasyni? - Varantcy bracia. Bandyci - No tutaj jest multum możliwości naśladownictwa. Żyjemy w takim momencie, gdzie inspirowanie się czymś, jest rzeczą naturalną. Przeto nawet tacy twórcy jak Tolkien, którzy tworzyli całe uniwersum, sugerowali się czymś już znanym (Mitologią Nordycką chociażby) dodając coś od siebie - tak samo jak robimy i my. 4. Graczy moim zdaniem było wciąż aktywnych sporo, tylko tak jak to zostało powiedziane, w różnych godzinach. Dodanie Undabaru tak jak powiedziałem to wcześniej, daje sporo - przede wszystkim tą chęć rywalizacji z drugim obozem, której gracze po prostu czasami potrzebują. Ja nie wiem skąd wzięło się takie mniemanie o Undabarczykach, nie potrafię zupełnie tego pojąć. W sporej części do Undabaru przeszli ludzie, których znam i mogą powiedzieć szczerze, że nie są to ludzie, którzy zwabili się jak to nazwałeś "bieda-nowością"(Co mi zupełnie nie pasuje do obozu jaki tam można zastać, który mimo paru niedociągnięć, naprawdę wygląda genialnie i pozwala poczuć fajny klimacik, który gracze w moim mniemaniu będą tylko potęgować.) albo fantazjami o spoconych męskich klatach (Because it's kind of gay). Są to ludzie, którzy chcą stworzyć coś nowego i mogę nawet wręcz powiedzieć, że chcą zmienić typowe widzenie gracza wojownika z klanu. Są to ludzie z pomysłami na siebie i z chęcią do grania czegoś naprawdę fajnego. To samo mogę powiedzieć o mieście, które nie wygląda jak typowy strażnik serwera RP czy Magus. Są to wszystko ludzie z pomysłami, ambicjami i chęciami (I też mówię tutaj o poszczególnych członkach ekipy, którzy podjęli się prowadzenia poszczególnych, że tak to nazwę organów serwera). Jeśli masz takie mniemanie i czujesz uprzedzenie co do Undabaru, zapraszam ciebie na ich discorda, gdzie mimo syfowych rozmów ogólnych (Jak na każdym discordzie praktycznie każdej społeczności) na pewno poznasz ciekawe osoby grające w owej frakcji, dzięki którym nie będziesz się obawiał wyglądy obozu. Akurat zamiatanie mostu, to była moja akcja a nie mistrzów gry. Miałem prowadzić ją dalej, a co za tym idzie zakupić drewno u drwali, zacząć budowę rusztowania a następnie za pomocą materiałów wcześniej kupionych w kopalni, zająć się naprawą mostu (Oczywiście wszystkie te zajęcia, miały być pracami publicznymi, dzięki którym ludzie mogli by dorobić sobie parę złotych monet). Jednakże ze względu na pewne problemy, oraz wykazanie chęci przez jednego z graczy dalszym zajmowaniem się ową akcją, zrezygnowałem z kontynuowania jej (Co było moim błędem, do którego mogę się spokojnie przyznać). I też jednocześnie odniosę się do powtarzającego się zarzutu w stronę jednego z MGków czyli Kaana - Chodzi mi konkretnie o "rozdawanie z give item monet kobietą w mieście". Weryfikowałem czaty me oraz logi komendy give item pod tym względem i tylko i wyłącznie raz znalazła się pewna nieścisłość, za którą oczywiście Kaan usłyszał reprymendę. Jednakże, nie wydaje mi się, żebym musiał tłumaczyć się za każdym razem, z działań jakie podejmujemy wewnątrz ekipy. Jeśli któryś z członków ekipy nawala, zostaje to wyjaśnione w ekipie i nie tłumaczymy/ piszemy za każdym razem na jakiś ogólnych rozmowach "Ej, bo dziś zkarciliśmy Durela za leniwienie się, tak mówimy dla waszej wiadomości". Jako, że jesteśmy jedną ekipą, wszystko załatwiamy wewnętrznie, niczym z Vegas "To co się dzieje w ekipie, zostaje w ekipie" (Z tego powodu ostro zareagowałem na zachowania Fara, który upubliczniał rozmowy z kanału Mentorowni, który jest jednym z wyłącznych kanałów dla członków ekipy serwerowej. Teraz, pozwolę dodać jeszcze parę słów kończących z własnego serduszka, bo to nim darzę cały ten projekt, ekipę jak i oczywiście graczy, dla których serwer jest ten robiony. Wiele się dzieje, wiele złości, zawiłości i nieścisłości się pojawia. Jedyne co robimy aktualnie, to śmiejemy się jeden z drugiego, a trzeci który na to patrzy, wrzuca swoje 3 grosze chcąc być też tym zabawnym. Ten cały wątek idealnie pokazuje, jak wygląda aktualna sytuacja - jest to wyzywanie się wzajemne od najgorszych, gdzie sami nie jesteśmy lepsi. Społeczność G2O/GMP chodź wieczna, to jest mała. A im mniejsza społeczność, tym większa szansa, że ludzie którzy się nie lubią, spotkają się i trzeba się z tym pogodzić. Nasz serwer cierpiał nie tylko z powodów totalnie nieprzystosowanej pod społeczność ekonomi, częściowego braku zaangażowania członków ekipy ale również z tego ścieku jaki dział się chociażby na oficjalnym discordzie projektu. Wina leży po obydwu stronach. Zacznę, od winy naszej, czyli członków ekipy - bo to z tą grupą jestem aktualnie związany. Nie raz nie dwa, zdarzało nam się olać jakieś ciekawe propozycje, a czasami nie olać, tylko po prostu nie wdrożyć - z braku chęci a czasem umiejętności, bo jesteśmy tylko ludźmi a nie nieomylnymi maszynami, które potrafią zrobić wszystko jak się je zaprogramuje. Niektóre zadania nas przerosły, w niektórych po prostu daliśmy za bardzo wejść sobie na głowę z obcymi pomysłami a z jeszcze innymi, po prostu nie do końca czuliśmy się na tyle komfortowo, żeby sobie poradzić. Część z nas (W tym ja, czego ukrywać nie mam zamiaru) traciła zapał do pracy, widząc kolejnego dnia, kolejne gówno burze. Jesteśmy ludźmi z uczuciami, ja np. trochę bardziej i uwierzcie mi, kiedy widzi się po raz kolejny, gdy jest się najzwyczajniej w świecie wyzywanym, poniżanym, obrzucanym błotem - to naprawdę odechciewa oddawać się swój cenny czas (Bo przypomnę tylko wszystkim, że nasza praca to jest wolontariat - jedyną naszą nagrodą, jest zadowolenie graczy i samospełnienie, że udało się nam stworzyć coś porządnego) poświęcać serwerowi, skoro jedyne co otrzymujemy, to naplucie prosto w twarz i do tego jeszcze obrzucenie gównem od góry do dołu. Z kolei nasi kochani gracze, też nie są idealni. Większość z tych najbardziej problematycznych, udało nam się usunąć - i niech ktoś mówi, że oni tylko krytykowali serwer bo chcieli jego dobra - gówno prawda, jechali po bandzie od góry do dołu, odstraszając tylko ludzi. Bo taka jest prawda. Jeśli przeciętny Jasiek wszedł sobie na serwer, discorda i jedyne co widział to wrzucanie zdjęć nagiego tanosa, wyzywanie członków ekipy/ serwera/ innych graczy, to dla własnego spokoju ducha po prostu z owego projektu wychodził. Nie wiem czy mogę dodać coś jeszcze, jeśli ktoś jest szczerze ciekawy albo ma szczere pomysły jak poprawić serwer, to niech odezwie się do mnie lepiej na priv, ponieważ takie tematy jak ten, prędzej czy później doprowadzają do gówno burzy, która odstrasza tylko nowych ludzi. Z powodu jakim jest gówno burza jaka tu powstała, temat zamykam do odwołania. Pozdrawiam was serdecznie moi drodzy, Podpisano, Durel.
  5. Durel

    Zbugowane rośliny

    Jak w poprzednich tematach, błąd został naprawiony.
  6. Błędy są w trakcie prac chociaż w większości zostały naprawione, pozdrawiam.
  7. Durel

    Zbugowane miejsce z rośliną.

    Błąd zostanie naprawiony.
  8. Błędy zostały zweryfikowane i w miarę możliwości, zajmujemy się ich naprawianiem.
  9. Zgodnie z obietnicą zapraszam do zapoznania się z konkretnymi informacjami dotyczącymi nadchodzących zmian: - grywalnie wprowadzony zostaje Undabar, nad którym władzę obejmuje Kaan. Ktokolwiek jest chętny do gry tam, niech pisze do niego, Aczkolwiek uprzedzam, że miejsce już się niemalże skończyło, - przejmuję posadę kapitana straży w Wiltmarku. Chętni do rekrutacji - pisać do mnie na discordzie, - usunięte zostają prace podstawowe (farmerstwo, drwalnictwo, górnictwo) jako wykonalne skryptowo. Będą one się odbywały w RP, pieniądze nadal będą za nie nadawane przez wyznaczone przez nas osoby. Kopalnia przechodzi pod władanie miasta. - usunięte zostają prace dorywcze, - usunięte zostaje zbieranie wody, tak samo i puste butelki. Zamiast tego, będzie ona do kupienia u odpowiedniego NPC, - łowiectwo zostaje uproszczone do 4 poziomów, zamiast rozdrobnienia na wiele różnych umiejętności, - stamina nie regeneruje się samoczynnie, a zwykłe jedzenie odnawia jej dość niewiele. Zapraszamy do korzystania z alkoholi - HP regenerują się każdemu do 25%, a posiadaczom domu do 50%. Do progu 50% Hp można odnowić również jedzeniem i miksturami, ale do 100% można dojść tylko miksturami, - rzemieślnicy potrzebne towary zamawiają w RP, otrzymują fizyczne przedmioty. Zamówienia odbierają odpowiedni, wspomnieni przeze mnie wcześniej, wyznaczeni ludzie, - dodane zostaje kilka nowych pancerzy, głównie frakcyjnych, Rzemieślnicy! Z racji niewielkiego zamieszania skontaktujcie się ze mną na discordzie i zadeklarujcie, czy życzycie sobie przenieść swoje biznesy do Undabaru, czy zostajecie w Wiltmarku. Ze swojej strony dodam, że w związku ze zmniejszeniem tempa prac nad gospodarką serwera, oraz że przejmuję miasto, dołożę wszelkich starań, aby nadać mu charakter i zbudować w nim ciekawy, wyjątkowy klimat. Na wiadomości czekam do wtorku godziny 23:59. Po tym czasie opublikuję listę wolnych zakładów rzemieślniczych, wliczając w to przedsiębiorstwa tych, którzy nie napisali do mnie żadnej wiadomości. To samo tyczy się strażników, którzy jeszcze się nie zadeklarowali. Dla Was droga do Undabarskich Turbosłowiańskich Sił Zbrojnych stoi otworem.
  10. Ekonomią serwera od początku targały różnego rodzaju problemy i absurdy, które wynikły głównie z naszego błędu, jakim było danie nieodpowiednim ludziom zbyt dużego kredytu zaufania i zbyt wielkiej władzy. Doprowadziło to w sporym stopniu do zrujnowania tej części serwera, która znajduje się w jego nazwie, a ten tryb na tym się przecież opiera, to nadaje mu duszę i charakter. Chcemy zmienić ten stan rzeczy, ale będzie to od nas wymagało gruntownego przebudowania i ponownego rozplanowania całego systemu. Taki proces będzie nas kosztował wiele pracy; tygodnie, może nawet miesiące. Nie jesteśmy w stanie stwierdzić, ile dokładnie czasu nam to zajmie - chcemy, aby praca była wykonana dobrze, a także odpowiednio przetestowana, zanim wystawimy ją do publicznego użytku. Nie chcemy przecież powtórki z ostatnich wydarzeń, prawda? Nie chcemy jednak, abyście znowu czekali na otwarcie serwera tak długo, więc z tego powodu postanowiliśmy otworzyć pre-Elisium, które można traktować jako pełnoprawną edycję. Wszystkie elementy, które w obecnym stanie psują przyjemność z gry i krzyżują nam plany dotyczące właściwego roleplay, zostaną albo usunięte, albo uproszczone w taki sposób, by nie stały one na przeszkodzie w odgrywaniu. Niestety, zmiany, które wprowadzamy, uniemożliwiają kontynuację rozgrywki w jej obecnej formie, co zmusza nas do resetu. Zdajemy sobie sprawę, że jest to kolejny, który ma miejsce w tak krótkim odstępie czasowym, co może nieco zachwiać Waszym zaufaniem względem nas. Zapewniamy jednak, że najaktywniejsi, którzy spędzili na serwerze najwięcej czasu, nie zostaną pozostawieni z niczym, a ich praca nie pójdzie na marne. Tym samym prosimy te osoby, które dawały z siebie najwięcej, aby wysłały nam screeny statystyk swoich postaci. Dopilnujemy, abyście mieli relatywnie lepszy nowy start. Fabularnie nie będzie on miał bowiem miejsca w tym samym momencie, co poprzedni. Cofamy się o kilka lat, kiedy Undabar nie był jeszcze przeklęty, a dumny lud górskich barbarzyńców miał się jak najlepiej. To znaczy, że otwieramy drugi ośrodek miejski, tworząc dwie rywalizujące ze sobą frakcje, które na start będą jednak miały do siebie stosunek neutralny. Oznacza to także, że będzie o wiele więcej miejsca do gry, a dzięki zmniejszonym ilościom pracy i braku presji czasu naprawy gospodarki, będziemy mogli dedykować zdecydowanie więcej "nas" do Waszej rozgrywki, czyli dać Wam więcej ciekawej gry, więcej fabuły, więcej interakcji z Wami, więcej krótkich eventów, postaci epizodycznych. Czyli jeszcze raz to, o czym wspominałem wcześniej - więcej roleplay'u. Jutro, czyli 26 kwietnia, serwer zostanie na krótki okres czasu wyłączony, kiedy będziemy wprowadzać najbardziej niezbędne zmiany umożliwiające nam grę po starcie, który nastąpi na przestrzeni kilku następnych dni. Da nam to czas na przynajmniej podstawowe wypełnienie stanowisk w Undabarze - wszystkich chętnych prosimy o pisanie do Kaana, gdyż on się nim zajmuje. Niedługo również opublikujemy dokładną listę zmian, które mają nastąpić. Jeszcze raz wszystkich przepraszamy za tą sytuację, która zmusiła nas do podjęcia takich decyzji.
  11. Durel

    ✅ Konfraternia

    W takim razie, do czasu chęci przejęcia przez któregoś z członków ekipy owej organizacji, temat zamykam i przenoszę do archiwum.
  12. Durel

    [Odrzucona]Skarga na Nostro

    Skargę odrzucam. Tak samo zostawiam mute na 24h, który został nadany. Pozdrawiam.
  13. To ja pozwolę dodać słów kilka, z perspektywy osoby, która stara się wszystko regulować na bieżąco. Zacznę od omówienia cen produktów kopalnianych. Sprawa, została po części OOC jak i IC - OOC zmniejszyliśmy zapotrzebowanie na jedną sztabkę stali z 5 bryłek żelaza i 1 bryłki węgla, do 4 bryłek żelaza i 1 bryłki węgla/3 kawałków drewna (Co robi sporą zmianę, zobaczymy czy wystarczającą). Aktualnie, wiadomo mi, że cena jednej stali, to około 85/80 monet, co daje nam koszt materiałów, na wyprodukowanie 2 narzędzi. W tym momencie, dodając, że 1 staminy=1 złota u kowala np. Narzędzia może on sprzedawać po cenie około 50/55 monet za sztukę, co przy aktualnej płacy z samych dziennych zajęć, daje nam 5 dni pracowania na jedno narzędzie. Jeśli chodzi o brak złota na serwerze - rozpoczęty został przez miasto etap naprawy mostu (Stworzona zostanie odpowiednia aktualizacja postu w dziale IC na forum) gdzie każdy z 13 pracowników, dostał w ramach wypłaty 25 złotych monet (czyli uznajmy że połowę zakupu narzędzia). Dodatkowo, jako że do skarbca miasta dzięki zakupom u NPCtów, wpływa spora ilość złota, możemy dalej oferować je graczom, w ramach wynagrodzenia za różne prace publiczne. Dlaczego robimy wszystko powoli i ostrożnie? A no dlatego, że chcemy uniknąć inflacji na serwerze. Również chcemy uniknąć momentu, gdy jakieś przedmioty będą zbyt łatwe do zdobycia (Wiemy, że może to być uciążliwe, ale nie chcemy by po miesiącu, wszyscy biegali w najlepszych pancerzach, zbrojach z maksymalnymi statystykami). Ogólnie jeśli macie też jakieś rzetelne pomysły, możecie zawsze pisać do mnie na dsc (Tam jest większa szansa, że to przeczytam, bo tam bezpośrednio to do mnie dociera) czy też dalej tutaj rzucać pomysłami. Oczywiście, realnymi (Nie, nie damy nagle wszystkim po x golda, bo to nic nie zmieni.)
  14. Durel

    [Karczma] Harpie Gniazdo

    Aplikacja zostaje odrzucona.
  15. Durel

    [Winnica] Czarna Róża

    Na prośbę użytkownika, temat przeniesiony do archiwum.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...