Skocz do zawartości
MONOLITH

Character Kill || Poważna dyskusja

Recommended Posts

z4lq77S.png

Serwus, chciałbym rozpocząć dyskusję na temat chyba najbardziej zagadkowej sprawy na tej platformie. Pewnie nie tylko ja, ale wielu kolegów, którzy mieli jakąkolwiek styczność z tym pojęciem na platformie gothica wiedzą, iż niektórym graczom na punkcie w/w sprawy po prostu (i tu oczywiście wyrażenie celowe) odpierdala. Wzajemne gnojenie się i ciągłe próby wymuszenia na kimś uśmiercenia postaci to chyba chleb powszedni każdego serwera, który zawitał na tę platformę. Wiadomym jest, rzecz jasna, iż takie sprawy często skupiają się w kręgach organizacji przestępczych, które również mają swoje za uszami i często jest to jedyną formą ich rozgrywki jeżeli chodzi o interakcje z innymi grupami. Problem moim zdaniem leży chyba przede wszystkim w tym, iż większość osób, szczególnie nowych w klimatach roleplay, przedkłada kreowanie swojego awatara na grę zwykłego bezimiennego w bezwzględnej kolonii karnej. Character Kill z natury jest sytuacją sporną, często wywołującą zażartą dyskusję pomiędzy dwiema stronami konfliktu, rzecz jasna zazwyczaj w towarzystwie obecnego na serwerze administratora. Moim skromnym zdaniem, ck powinno być ostatecznością, zarówno w org. przestępczych jak i w konfliktach zwykłych ludzi, poparte rzecz jasna niepodważalnymi dowodami przeciwko osobie, na której ma zostać ono wykonane, bez samowolki i typowego gnojenia i doginania zasad do granic możliwości.

 

(Nie mylić rzecz jasna z sytuacją: Jesteś członkiem org. przestepczej -> wyrażasz zgodę na ck)

 

A co wy sądzicie na ten temat, PROSZĘ O POWAŻNĄ DYSKUSJE BEZ ŻARTÓW MI TU OGUEM.

 

  • Like 4

Podziel się tym postem


Link to post
Share on other sites

Moim zdaniem powinny być podania o FCK jak to napisałeś poparte POWAŻNYMI dowodami. (Podania oczywiście ukryte dla zwykłych użytkowników, by nie było Metagamingu). Albo jeśli ktoś Cię wkurwia i w danej chwili jest w Twojej łasce, bo wpadł w pułapkę jakąś, albo ktoś Ci go sprzedał to się go grzecznie zapytać NIE ZMUSZAJĄC GO!!! "Czy wyrażasz zgodę na FCK?" oczywiście na chacie OOC. To by rozwiązało problem i nie powinno być płaczu. 

Podziel się tym postem


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, AviXik napisał:

Moim zdaniem powinny być podania o FCK jak to napisałeś poparte POWAŻNYMI dowodami. (Podania oczywiście ukryte dla zwykłych użytkowników, by nie było Metagamingu). Albo jeśli ktoś Cię wkurwia i w danej chwili jest w Twojej łasce, bo wpadł w pułapkę jakąś, albo ktoś Ci go sprzedał to się go grzecznie zapytać NIE ZMUSZAJĄC GO!!! "Czy wyrażasz zgodę na FCK?" oczywiście na chacie OOC. To by rozwiązało problem i nie powinno być płaczu. 

 

Pytanie się kogokolwiek o zgodę na uśmiercenie postaci nigdy nie miało sensu i racji bytu. Powinno być to, tak jak napisałeś, poparte odpowiednim wnioskiem, który administracja akceptuje lub nie, jeżeli tak, żadna zgoda nie jest potrzebna, proste. Nie powinno się robić na kogoś zasadzki tylko po to żeby potem myśleć, ze ktoś swoją postać uśmierci. Od czegoś takiego właśnie najczęściej wynikały kłótnie bo ktoś nie miał zamiaru uśmiercać postaci, wołany był supporter i przez następne pół godziny był krzyk i lament jednej i drugiej strony bo nikt nie chciał odpuścić, wiem z autopsji hehe

Podziel się tym postem


Link to post
Share on other sites

To znaczy nie do końca o to mi chodziło. Załóżmy, że jesteś bandytą i kiedyś doniosłem na Ciebie straży, ale uciekłeś i chcesz się zemścić. Piszesz FCK, albo zamiast tego spotykasz mnie gdzieś i się pytasz mnie na OOC: "Wyrażasz zgodę na FCK?" Jak powiem "Nie" to po temacie w tym momencie i zrobisz mi co innego, albo piszesz podanie o FCK i nie powinno być kłótni. Być może ktoś chce uśmiercić swoją postać i Ci odpowie, że tak i nie ma problemu, a jak nie chce to nie i koniec, a jak ktoś nie będzie tego rozumiał i płakał, że się na FCK nie zgadza to cyk skarga wlatuje, że nie szanuje gry innych graczy i po sprawie - to jest moje zdanie :)

Podziel się tym postem


Link to post
Share on other sites

Moim zdaniem CK to ostateczność. Jeśli ktoś perfidnie prosi się o śmierć to musi liczyć się z faktem, że będzie mu do niej bliżej niż dalej. Jeśli ktoś zapuszcza się na tereny zakazane (niebezpieczne) na przykład kanały miejskie, może liczyć na to, że dostanie CK lub co najmniej MK od grupy z ciemnej strefy, która zasiedla to miejsce. Character Kill powinno być poparte jakimś konkretnym powodem, lub użyte na prośbę właściciela postaci. W przypadku gdy ktoś okrada kogoś jestem za tym, by stosowano zasadę "nie gwiazdorzysz, nie umierasz". Jeśli ofiara odgrywa PG to powinna zostać tolerowana sytuacja w której agresor ma możliwość okaleczyć ofiarę lub w najgorszym przypadku zabić. Oczywiście każde CK w mieście powinno nieść za sobą konsekwencje w postaci śledztw by nie było za kolorowo dla oprawcy. Nie wiem czy będzie możliwość "morderstw na zlecenie", jeśli tak to mam nadzieje, że będą one kosztowały horrendalną sumę pieniędzy. 

  • Like 2

Podziel się tym postem


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, AviXik napisał:

To znaczy nie do końca o to mi chodziło. Załóżmy, że jesteś bandytą i kiedyś doniosłem na Ciebie straży, ale uciekłeś i chcesz się zemścić. Piszesz FCK, albo zamiast tego spotykasz mnie gdzieś i się pytasz mnie na OOC: "Wyrażasz zgodę na FCK?" Jak powiem "Nie" to po temacie w tym momencie i zrobisz mi co innego, albo piszesz podanie o FCK i nie powinno być kłótni. Być może ktoś chce uśmiercić swoją postać i Ci odpowie, że tak i nie ma problemu, a jak nie chce to nie i koniec, a jak ktoś nie będzie tego rozumiał i płakał, że się na FCK nie zgadza to cyk skarga wlatuje, że nie szanuje gry innych graczy i po sprawie - to jest moje zdanie :)

 

Ale to kompletnie nie ma żadnego sensu bo donos straży nie jest powodem żeby uśmiercać komuś postać, już bez przesady. Nigdy nie było sensu pytania się kogoś o zgodę bo po pierwsze, jest to po prostu idiotyczne, a po drugie powoduje niepotrzebne spięcie jeden i drugiej strony. Chcesz kogoś uśmiercić to piszesz stosowny wniosek, a nie gnoisz kogoś byleby tylko zobaczyć jak komunikat o jego śmierci wyświetla się na czacie.

 

1 minutę temu, Grim napisał:

Moim zdaniem CK to ostateczność. Jeśli ktoś perfidnie prosi się o śmierć to musi liczyć się z faktem, że będzie mu do niej bliżej niż dalej. Jeśli ktoś zapuszcza się na tereny zakazane (niebezpieczne) na przykład kanały miejskie, może liczyć na to, że dostanie CK lub co najmniej MK od grupy z ciemnej strefy, która zasiedla to miejsce. Character Kill powinno być poparte jakimś konkretnym powodem, lub użyte na prośbę właściciela postaci. W przypadku gdy ktoś okrada kogoś jestem za tym, by stosowano zasadę "nie gwiazdorzysz, nie umierasz". Jeśli ofiara odgrywa PG to powinna zostać tolerowana sytuacja w której agresor ma możliwość okaleczyć ofiarę lub w najgorszym przypadku zabić. Oczywiście każde CK w mieście powinno nieść za sobą konsekwencje w postaci śledztw by nie było za kolorowo dla oprawcy. Nie wiem czy będzie możliwość "morderstw na zlecenie", jeśli tak to mam nadzieje, że będą one kosztowały horrendalną sumę pieniędzy. 

 

Otóż to, odstępstwa od zasady wniosku to też akurat prosta sprawa, tak jak napisałeś - "nie gwiazdorzysz, nie umierasz"

Edytowane przez MONOLITH

Podziel się tym postem


Link to post
Share on other sites

Albo dodać na forum dział "przestępstwa" i będą śledztwa prowadzone xD 

 

W dniu 19.10.2019 o 22:23, MONOLITH napisał:

 

Ale to kompletnie nie ma żadnego sensu bo donos straży nie jest powodem żeby uśmiercać komuś postać, już bez przesady. 

To znaczy to był przykład, równie dobrze mogłem Ci matke zabić to już by był powód 

Podziel się tym postem


Link to post
Share on other sites

Wydaje mi się, że od tego służyłby dział "wydarzenia", musiały zostać jedynie wprowadzony przymus opisywania w nim dokonanych przestępstw, szczególnie na terenie miasta i jego okolic.

Podziel się tym postem


Link to post
Share on other sites

Jestem tego samego zdania, ck zawsze powinno być ostatecznością i powinno się go unikać jak ognia. Każdy poświecą swój czas na grę i l powinniśmy myśleć o drugim graczu i jego spędzonym czasie na grze. Oczywiście są sytuacje gdzie ck jest jak najbardziej na miejscu (ktoś sobie chodzi po mapie na bh i wchodzi do wieży mgieł, to jest to jak najbardziej słuszne). Osobiście jestem zdania, że powinno zostać wprowadzone coś w deseń punktów przeznaczenia, które przedstawię w zdjęciu poniżej z 2 edycji podręcznika warhammera fb:

07uy9l0.png

Rozwiązuje to wiele problemów i odciąża GM, na wielu płaszczyznach. Szczególnie pozwala to graczom na bardziej ryzykowniejsze granie(szczególnie jakiemuś złodziejowi czy bandycie).

Dziękuje i pozdrawiam.


 

Edytowane przez Asavar

Podziel się tym postem


Link to post
Share on other sites

Racja CK nie powinno być rozdawane na prawo i lewo, ale taka akceptacja wyłącznie poprzez podanie/wniosek/whatever realnie sprawi, że wszyscy będą nieśmiertelni. Tak długo jak GM nie zadecyduje inaczej. Powinniśmy zawczasu ustalić sytuację w których ktoś bezdyskusyjnie dostaje CK, żeby nieco przyspieszyć tą rozgrywkę. Co za każdą akcją przy której niema GM'a będziemy pisać podania? 

 

Zabijesz ziomkowi postać nad która pieczołowicie pracował kilka minut, to potem wbije na inną i ojojojjoj przypadkowo ciebie znajdzie i wyda bo "Ma przeczucie". 

Podziel się tym postem


Link to post
Share on other sites

Ogółem jest wiele sytuacji, w których dochodzi do uśmiercenia postaci, dlatego nie ma jednoznacznej odpowiedzi w tej kwestii. Jednak w tym temacie rozmawiamy o akcji gracz-gracz, a to już kompletnie inna bajka.

Zacznijmy od tego, że powodów do zabójstwa mogą być setki, a na nie same składa się x razy tyle czynników(przede wszystkim charakter postaci, bo co dla jednego wydaję się absurdem, dla innego może być świętością). Dlatego też, aby serwer nie zmienił się w tanią podróbkę gry o zabójcach, trzeba uściślić zasady. Wnioski są bardzo dobrym systemem, aczkolwiek powinny być one wykonywane prawidłowo. Szczegółowy opis zaistniałej sytuacji oraz przede wszystkim screeny z rozgrywki, które potwierdzają naszą wersję to podstawa. Bez przedstawienia jakichkolwiek dowodów wniosek powinien być z automatu odrzucony, każdy głupi może wymyślić sytuację, która nigdy nie miała miejsca, a później wiarygodnie ją przedstawić. Takie sytuacje prowadzą jedynie do kłótni, a jak wiadomo podczas dyskusji gdzie jedynymi argumentami są słowa, nie można jednoznacznie określić prawdy. Zaś kwestia, czy powód jest dobry, czy też nie powinna pozostać w rękach Mistrzów Gry. Oczywiście wnioski powinny być ukryte, tak aby nikt poza zainteresowanymi oraz administracją nie miał do nich wglądu. Po samej akceptacji też nie powinno być w stylu "Ok, dostałem zgodę, teraz mogę na luzie go zabić" - zaakceptowanie wniosku powinno być dopiero pierwszą fazą, która otwiera nam drzwi do kolejnej, o wiele ważniejszej, IC. Przebieg zabójstwa powinien zostać rozplanowany, a następnie umiejętnie wykonany, a zaś jego zakończenie nie jest zależne od nas. Mamy pozwolenie, aby uśmiercić czyjąś postać, ale to wcale nie znaczy, że drugi gracz musi się nam podłożyć. Wręcz przeciwnie, jak w prawdziwym życiu, powinien do końca trzymać się życia, dlatego też nieumiejętnie rozegrana akcja doprowadzi do tego, że gracz X wywęszy podstęp, zaszyję się na wieczność w bezpiecznym miejscu, a cała nasza robota pójdzie do kosza.

Drugą kwestią jest zabójstwo postaci ze względu na głupotę. W takim przypadku nie ma nawet mowy o jakichkolwiek wnioskach. Kiedy ktoś pcha się w miejsca, gdzie zgodnie z zasadami zdrowego rozsądku, nikt nie powinien nigdy się zapuszczać(przykład: Znajdujesz dziwne przejście pomiędzy skałami w mieście, na pierwszy rzut oka wygląda jak droga do katakumb miasta. Jako niedzielny podróżnik oraz łowca przygód postanawiasz wejść na oślep przed siebie. Pech chciał, że akurat w tym miejscu mieszka grupa lokalnych rzezimieszków, na których natrafiasz kilkanaście minut później podczas plądrowania kolejnych pomieszczeń. Nie, nie masz co oczekiwać ciepłego powitania Casii, nie zdążyłeś się nawet przywitać, a sztylet już przebił cię na wylot. Tajemnica musi pozostać tajemnicą.), natychmiastowe CK. Tak samo ma się kwestia samego zachowania naszego bohatera, gdy ktoś w momencie zagrożenia(przykład: Napada Cię grupka bandytów, jest ich około 8, a ty jesteś sam, w dużym lesie, gdzie nikt nigdy nie usłyszy twoich krzyków, ani nie odnajdzie twojego ciała. W przypływie odwagi/głupoty, postanawiasz z nimi walczyć swoim zardzewiałym mieczem kupionym za 20 sztuk złota u kowala parę dni temu. Oczywiście ponosisz klęskę, a twoje ciało kończy jako wisielec na najbliższym drzewie, ewentualnie jako obiad, jeżeli akurat trafiłeś na kanibali.) nie odgrywa w żaden sposób strachu, a wręcz przeciwnie prowokuje napastników do działania, śmierć na własne życzenie. Pozwolenie, aby gracze nie odczuwali konsekwencji swoich wyborów to najgorsze do czego można doprowadzić. 

Edytowane przez Jarred
  • Like 2

Podziel się tym postem


Link to post
Share on other sites
Gość Maczupa

O ile wnioski są najsłuśniejszym krokiem do kompromisu o tyle powinno się zastanowić nad jednym aspektem. Dużo ludzi grając RP nie zachowuje zdrowego dystansu pomiędzy sobą a postacią, poniekąd można zrozumieć przeto poświęcamy często dużo czasu na kreacje i częste organizacje/biznesy, które są wizytówką danego awatara. Przysłowiowy "ból dupy" zawsze towarzyszył ludziom, którzy mylą często same przeznaczenie Roleplay, wykonując tak absurdalne ruchy w stronę innych graczy jak i decyzje nie zważając przy tym na konsekwencje. Finalnie przy sytuacji, gdy stoimy przed CK ściska nas niesamowicie bo jak, jak to możliwe? To jest jedynie taki krótki apel, jeżeli ktokolwiek doczytał aby zastanowić się nad samym ukierunkowaniem gry Roleplay i dystansem między sobą a swoją postacią.

 

Wracając do meritum, tylko weryfikacja da jakąkolwiek konkretna kontrole nadtym aby tylko konkretne przypadki były kwalifikowane na Character Killa, nic innego.

 

Poza tym uważam, że A.U.G powinno zostać zniszczone.

Edytowane przez Maczupa

Podziel się tym postem


Link to post
Share on other sites

Nikt nie lubi dostawać CK, a gdy łatwo jest je wyrwać ludzie szybko tracą chęć do gry. W sytuacjach gracz - gracz powód do CK zawsze powinien być poważny, przeważnie zagrażający życiu bądź statusowi postaci albo zwykłej zemście, bo mi kumpla zabito, ale muszę wiedzieć, kto to zrobił, najlepiej odpowiedni dowód w postaci SSa i na forum. Jednak w takich wypadkach trzeba się również nastawić na niepowodzenie równoznaczne ze śmiercią naszej postaci, bo co innego można zrobić z kimś, kto chce nas zabić?

 

W przypadku epizod/GM - gracz sytuacja wygląda trochę inaczej i temu też warto poświęcić odrobinę uwagi. Jakby nie spojrzeć, może być równie, a nawet bardziej frustrującym wydarzeniem, w którym odbierana jest nam możlwość jakiegokolwiek zapanowania nad sytuacją.

Raczej nikt nie spodziewa się przeżyć skacząc na trolla czy do gniazda pełzaczy samemu, jednak niektórzy GM mają wywalone jajca jak wygląda sytuacja, w której gracz otrzymuje BW. Przedstawię to na przykładach z ostatniej edycji GRP, gdzie CK można było dostać za samo widzimisię. 

1. W pewnym momencie zrespiono za mną 10 pełzaczy bez jakiegokolwiek ostrzeżenia - no i kosteczka. CK nie dostałem, ale niesmak pozostał. Niby zadanie z kopalnią, ale nie wchodziłem do środka, a pełzacze miały za zadanie walczyć z tymi w środku. Po prostu ustawiono je tak, aby nie respiły się obok graczy w szybach, ale na kostke życia starczy.

2. Zadanie na start serwera, zwykli złodzieje z karczmy, a trudność wykonania: najemnik. No i tak posypały się pierwsze 5 CK, jeśli dobrze pamiętam. Zachęcające, prawda?

3. Kompletna ignorancja ze strony niektórych mistrzów gry na możliwości graczy, np. zadanie z nochaczem, który był na poziomie szefa bandy/wyższym, a wprawdzie był kretem zdolnym okradać głównie zmęczonych, wręcz padniętych od pracy kopaczy. 

Przechodząc do sedna sprawy, wiele zadań na takim GRP było wręcz nastawione na wbijanie CK graczom, co oczywiście zniechęcało równie szybko co beznadziejna gospodarka. Nie ma sensu popełniać tych samych błędów ani traktować graczy za ostro. RP gramy po to, aby odpocząć od rzeczywistości, zrelaksować i spędzić miło czas z innymi graczami. Osobiście uważam, że żadne zadanie, nieważne jak niebezpieczne, nie powinno odbierać możliwości szansy na przeżycie (mam na myśli bw=instant ck). Powinny równiez istnieć zadania, przy których CK się nie dostaje mimo BW, aby nie odstraszać graczy, bo to głupota i bezsens stracić życie tylko dlatego, że GM przesadził ze statystykami przeciwnika czy też innej sytuacji, z której można się wydostać. Mowa oczywiście o zadaniach o poziomie trudności łatwy-półśredni. Krótka informacja w wątku z zadaniem o skutkach negatywynch w razie podjęcia się zadania wystarczy, dzięki czemu wszystko byłoby zrozumiałe w razie przykrych zdarzeń.

Jest jeszcze sprawa medyków, którzy zawsze, ale to zawsze w takich sytuacjach byli kompletnie ignorowani i dosłownie bezużyteczni - przecież ktoś doświadczony nie miałby aż tak wielkich problemów, żeby odratować człowieka. Fajnie by było, gdyby rozwiązywano to w miarę prosty sposób, przykładowo pny za profesję medyka, co pozwala nam odratować gracza, ale nie zawsze musi się udać.

 

 

  • Like 1

Podziel się tym postem


Link to post
Share on other sites

Według mnie niezależnie od platformy najlepszym rozwiązaniem jest system PK i mam tu na myśli zarówno konflikty między graczami, jak i wszelkiego rodzaju wydarzenia. Character kill powinien być ostatecznością, a na takich serwerach jak ls-rp czy grp stał się normą, gdzie dochodziło do absurdów w stylu kilkukrotnego rzucania kostką podczas trwania krótkiego eventu i nawet pomyślne rzuty nie gwarantowały tego, że postać przeżyje. Mimo wszystko gracz powinien mieć więcej do powiedzenia w kwestii sposobu oraz momentu zakończenia fabuły swojej postaci.

 

PK (player kill) jest dość popularnym systemem wśród zagranicznych projektów i sądzę, że mógłby pozytywnie wpłynąć na kwestię uśmiercania postaci graczy. Bardzo dobrze można przełożyć to rozwiązanie na środowisko elisium-roleplay, gdzie postać przegrywająca w starciu lub podczas eventu decyzją gamemastera traci ekwipunek oraz wspomnienia dotyczące wcześniej wymienionych, tym samym nie uczestnicząc dalej w wydarzeniu.

  • Like 2

Podziel się tym postem


Link to post
Share on other sites

Jedynie osoby grające w frakcjach militarnych oraz organizacjach przestępczych powinny brać na barki odpowiedzialność FCK swoich charakterów. Co do reszty graczy, wszystko powinno być popierane odpowiednimi dowodami i konfliktem, który ciągnie się już jakiś czas. Są takie typy ludzi, którzy nie dogadają się co do ceny z kowalem i będą chcieli go zabić - oto takie jest polskie community. 

Podziel się tym postem


Link to post
Share on other sites

Aż mi się przypomniało, jak raz po wbiciu na jakiś serwer po 15 minutach dostałem CK bo bezpańscy strażnicy miejscy czyhali pod murami miasta aby ograbić podróżnych (będącymi nowymi na serwerze) a przy okazji wlepiali samowolne CK :D Potem się okazało na forum, że nie był to ich jednorazowy wybryk. Ja jestem zdania, że jeżeli CK ma nadejść to przy tej okazji MUSI być obecny ktoś z administracji serwera (admin, moderator czy MG czy kto inny) czy to w postaci uczestnika czy obserwującego i to on decydowałby o CK, a nie zwykły gracz (nawet dowódca frakcji). Inaczej byłoby wiele takich sytuacji jak np. w przykładzie powyżej, że kilku strażników miejskich daje CK losowemu nowemu graczowi na serwerze "bo ty jesteś słaby, my silni i my możemy". CK jedynie w obecności administracji serwera i to ona decyduje o tym, czy się to podoba graczowi dostającemu CK czy nie.

Podziel się tym postem


Link to post
Share on other sites

Osobiście w przypadku odnalezienia przez kogoś Nowej Fali, rzecz jasna biorąc pod uwagę, że ten ktoś praktycznie wpadł w sieć pająka, zawsze będę szukał alternatyw. Wzięcie jeńca, spróbowanie przemaglowania albo wymuszonego włączenia go, cokolwiek. Jeśli alternatywy nic nie dają to to jednak są to dni roboty i myślenia nad całymi strukturami, kolejne tygodnie wprowadzania ich w życie, które teraz mogą być zagrożone. Nie zawsze chcemy dać CK, czasem jest to po prostu konieczne, nie ma innego wyjścia jak śmierć danej postaci, szczególnie skłonnej do MG.

Co do force killi to dobry strażnik powinien pojmać dla przesłuchania i ostatecznie dopiero potem do sprawiedliwej egzekucji, a dobry złoczyńca ogłuszyć i ograbić aby gniewu całego regimentu na siebie nie spuszczać, tzw. trzech gwiazdek. I obu powinno być to wpajane od samego początku istnienia i organizacji przestępczych i tych militarnych

Co do ''mafijnych porachunków'' nazwijmy to, bo rzecz jasna, że takie będą też obustronnie powinny wiedzieć, że w taki mafijny poker obecnie grają i na szali jest nie tylko ich biznes ale także często ich życie.

Wreszcie dojdzie do pierwszych CK, to jak bardzo jesteśmy gotowi na nie reagować zadecyduje o tym jak będą one postrzegane. Te parę punktów regulaminu co do CK musi być co do joty przestrzegane, jeśli nie chcemy chaosu w tym systemie.

Podziel się tym postem


Link to post
Share on other sites

Według mnie CK powinno być codziennością. Graczom powinno zależeć na tym żeby nie wpakować swojej postaci w kłopoty, a jak już to mieć świadomość o konsekwencjach. Gram już tyle, że zdążyłem być świadkiem kłotni, podczas której strony wyzywali się, brali do siebie kogoś z administracji czy po prostu wymyślali jakieś durne powody na chat narratora, przez które niby nie mogą uśmiercić postaci. W takich przypadkach gracze powinni z marszu je stracić, gdyż pokazują jak bardzo są bezwartościowi i niepotrzebni jeśli chociażby mają stanowić za tło w mieście. Powinno się tutaj odróżniać napinaczy, którzy nieusiedzą jeśli kogoś nie zabiją albo okradną. Takich też powinno się surowo karać.

Podziel się tym postem


Link to post
Share on other sites

Są sytuacje bezprecedensowe, kiedy nie powinno być obowiązku sporządzania takowego wniosku w, chociażby wspomnianych przez Ciebie konfliktach zwykłych ludzi. Gracze sami powinni sobie radzić, w oparciu o solidny regulamin oczywiście, który przedstawiałby obustronnie, kiedy mogę otrzymać CK od innego gracza bez konieczności sformułowania przez niego wniosku i kiedy potencjalny morderca może sobie na to pozwolić. Wnioski o FCK powinny tyczyć się wyłącznie osób, których postacie piastują wysokie stanowiska w określonej dziedzinie bądź organizacji, a prawo do nich powinien mieć głównie półświatek, ewentualnie osoby, których postacie posiadają jakiekolwiek zaplecze z nim związane, ja to widzę w ten sposób. Osobiście, nie uważam, że CK powinno być codziennością, ale nie sądzę również, że ograniczenie tego systemu to pisania wniosków jest dobrym pomysłem. Zrównoważone podejście do tematu, z głową mając na uwadze jakiś zdrowy rozsądek.

Edytowane przez kub4

Podziel się tym postem


Link to post
Share on other sites

Wszystko to kwestia logiki i konsekwencji. Każdy gracz powinien mieć świadomość konsekwencji - o ile głównym założeniem rp jest po prostu dobra zabawa, to jednak są pewne granice, których przekraczać nie należy. Świadomość, że postać nie jest bezkarna a wręcz zagrożona, to pierwsze, czego powinien nauczyć się gracz. Natomiast druga rzecz to: rób screeny.  Bez wniosków na forum nijak to nie zadziała, a bez dowodów we wniosku tym bardziej. 

 

Historia z własnych doświadczeń: jako Szkodnik sprawujący pieczę nad polem uprawnym, musiałem mieć oko na to, aby zwykli zjadacze chleba nie bogacili się kosztem moich kompanionów. Pewna postać została wyrzucona z grona pracowników za kradzieże, podżeganie do bójek etc., otrzymała również zakaz zbliżania się do naszego rejonu, pod groźbą pobicia. Mimo tego, wbrew logice, bez przerwy wracała i sama prosiła się o manto. Był to jedyny przypadek, w którym cała sytuacja obeszła się bez wniosku na forum - zapytany GM udzielił zgody na uśmiercenie postaci już w grze, po zapoznaniu się ze sprawą.

Podziel się tym postem


Link to post
Share on other sites

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...