Skocz do zawartości
Grim

Pożyjemy, poczekamy.

Czas.  

55 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Jaki twoim zdaniem jest odpowiedni czas na serwerze względem czasu realnego?

    • 3 godziny OOC - 1 dzien IC / doba OOC - 8 dni IC
      11
    • 6 godzin OOC - 1 dzień IC / doba OOC - 4 dni IC
      16
    • 8 godzin OOC - 1 dzien IC / doba OOC - 3 dni IC
      7
    • 1 dzień OOC = 1 dzień IC
      21


Recommended Posts

Witajcie, chciałbym poruszyć temat czasu IC w czasie OOC. 

 

Mianowicie zastanawia mnie fakt, co sądzicie o - moim zdaniem - tak krótkich dniach IC względem czasu OOC. Z dzisiejszej dyskusji zrozumiałem, że Jeden dzień IC to tylko 3 godziny OOC co w przełożeniu oznacza, że jeden dzień realny to 8 dni na serwerze. Oczywiście czysto technicznie nie zagraża to gospodarce serwera czy też tworzeniu main eventu, chyba że Mistrzowie Gry zaplanowali fabułę na kilka miesięcy IC i chcą ją upchnąć w stosunkowo krótkim czasie OOC. 

 

...

 

Jakie są tego plusy i minusy: 

 

+ Ogromnym plusem z czym raczej każdy się zgodzi jest dynamiczna gra. Z pewnością daje to dużo więcej wrażeń. 

+ Pozwala ludziom, którzy nie mają zbyt wiele czasu na granie na więcej doznań z rozgrywki. 

 

- Zbyt szybka gra, znając role play już jakiś czas, wiem jak mocno wybija to z imersji. 

- Brak jakichś umownych godzin w świecie gry,

- Planując dłuższą akcje RP pod osłoną nocy, mam na to na ogół około 1,5 godziny OOC. (podobnie jak z akcją w dzień). Co w przełożeniu na tworzenie osobistych eventów jak np. impreza, będzie ona trwała bardzo krótko. 

 

 

...

 

Rozwiązanie:

 

Jeśli miałbym zaproponować dojście do jakiegoś sensownego konsensusu w tejże sprawie, doradzałbym ustalenie jakiegoś złotego środka w systemie czasu i chciałbym, żeby każdy odniósł się do tejże sprawy w głosowaniu. Moim faworytem jest stworzenie doby IC w czasie 6 godzin, co w przełożeniu na czas realny daje 4 dni IC. Przepraszam również jeśli temat poruszyłem w złym miejscu, i jeśli to stosowne, proszę o przeniesienie do odpowiedniego działu. 

 

 

 

Zapraszam do dyskusji

 

Edytowane przez Grim
  • Like 3

Podziel się tym postem


Link to post
Share on other sites

Szczerze powiedziawszy nigdy nie lubiłem tego systemu w roleplay'u, gdzie czas na serwerze leci kompletnie inaczej od tego w naszym realnym świecie. Osobiście zawsze lubiłem, kiedy w grze ciemno robiło się dopiero koło godziny 18:00-19:00. Nie dość, że mogłem się bardziej wczuć w rozgrywkę to na dodatek można było łatwiej się porozumieć z innymi co do jakichś spotkań czy czegoś w tym stylu. Jeżeli jest to niemożliwe to liczę przynajmniej na 3 opcję, która przynajmniej trochę mi pomoże odnaleźć się w takim czasie.

  • Like 1

Podziel się tym postem


Link to post
Share on other sites

Nic raczej nie stoi na przeszkodzie tymczasowego przedłużenia (bądź skrócenia) przełożenia czasu IC na OOC. Weźmy np. sytuację, gdzie planowany jest jakiś nocny event, który nie wiemy, jak długo może potrwać, a chcemy mieć pewność, że nagle nie zrobi się jasno. W końcu, jak dobrze wiemy, to właśnie wieczory i noce dają najlepszy klimat - nie twierdzę, że dzień powinien trwać zaledwie parę godzin, a reszta doby ma spowić ciemność. Dążę do tego, że bardzo ciężkie, bądź nawet bliskie niemożliwego, byłoby określenie uniwersalnego przełożenia czasu, który tak samo dobrze sprawdziłby się w każdej sytuacji.

Podziel się tym postem


Link to post
Share on other sites

Ja ogólnie uważam, że najlepszym systemem jest 1 dzień IC = 1 dzień OOC. Po prostu pozwala to uniknąć jakichkolwiek niedomówień związanych z rozgrywką, a także nie musimy się martwić, że nasze akcje(szczególnie zwrot do półświatka) będą trwały na tyle długo, że odgrywanie pojedyńczej sceny jednym ciągiem, potrwa 3dni IC. 

56 minut temu, Grim napisał:

+ Ogromnym plusem z czym raczej każdy się zgodzi jest dynamiczna gra. Z pewnością daje to dużo więcej wrażeń. 

+ Pozwala ludziom, którzy nie mają zbyt wiele czasu na granie na więcej doznań z rozgrywki. 

Dla mnie to jest totalna bzdeta jakoby szybszy upływ czasu dodawał jakiejkolwiek dynamiki rozgrywce. Jedyna różnica jest taka, że w ciągu dnia nasze czynności będą ograniczały się do maksymalnie kilku scen, gdyż zaraz nas zaskoczy noc. Nie mówiąc już o zabijaczu immersji, czyli braku snu, bo chyba każdy się zgodzi, że mało kto zamierza odchodzić w ciągu rozgrywki na półtorej godziny od komputera, żeby rozwiązać ten problem, a przy dłuższych posiedzeniach może dochodzić nawet do tego, że nasze postacie będą na nogach 4dni bez zmrużenia powieki. W systemie dobowym ten problem nie istnieje z oczywistych powodów.

Same doznania to tak samo jak powyżej, krótszy dzień wcale nie zmienia ilości rozegranych akcji. Jedyną wadą jest popularne stwierdzenie, że "ale wtedy gracze mogą grać tylko w nocy", co też jest dość komicznym stwierdzeniem, gdyż bardzo łatwo można zmanipulować czas tak, aby jednego dnia o 18(OOC) była 18(IC), a następnie o 18(OOC) była 12(IC), a tym samym zachowując balans upływu czasu. Nawet mógłbym stwierdzić, że dodałoby to immersji w akcjach rabunkowych, gdy gracze poświęcają jeden dzień rozgrywki(ten w który wieczorami jest jasno), aby przygotować swój plan działania do perfekcji, a drugiego(ten w którym wieczorami robi się już ciemno), od razu przystąpić do akcji.

Edytowane przez Jarred
  • Like 2

Podziel się tym postem


Link to post
Share on other sites

Zgadzam się z Zielą - Czas w grze powinien być taki sam jak w naszym realnym świecie, jest to proste i dobre rozwiązanie. Systemy typu ,,3 godziny OOC to 1 dzień IC" itp. tylko niepotrzebnie komplikują sprawę no bo sami na to spójrzcie - Idąc nawet systemem ,,9 godzin OOC - 1 dzień IC / doba OOC - 3 dni IC" ktoś kto grałby załóżmy codziennie od 19 do 21 to w przełożeniu na czas IC byłby obecny tylko 1/3 dnia, a potem znikał na prawie 3 dni IC zanim z powrotem siądzie przy gierce już następnego dnia o godzinie 19

 

To ma tyle sensu jak noszenie pełnej beczki z wodą na plecach podczas gdy można ją turlać - Da radę doprowadzić beczkę do celu obydwoma sposobami ale po co się męczyć i ryzykować bólem pleców czy innymi nieprzyjemnościami związanymi z takim przekombinowaniem :v

 

Dlatego ja bym sobie odpuścił takie kombinowanie na rzecz czasu realnego - Jak ktoś nie będzie grał przez dwa dni to nie będzie musiał głupio sobie tłumaczyć, że jej postaci nigdzie nie było widać ani słychać przez prawie tydzień IC i jest jeszcze wiele innych powodów gdzie ten system będzie po prostu szkodził imersji. 

 

Ja w tym na przykład nie widzę żadnej dynamiki, a tylko frustracje i problemy związane z takim rozwiązaniem. No i niby jak to ma pozwolić ludziom, którzy nie mają aż tak dużo czasu na granie na więcej doznań z rozgrywki? To, że dni IC będą trwały krócej nic nie znaczy xD

 

,,Tak - Jest godzina 15 i siedzę sobie w karczmie i popijam mmm pyszne piwerko z koleżkami"

**Kończysz grę idziesz załóżmy do pracy czy gdzieś tam i wracasz o 21**

,, ŁAŁ, MAGICZNA MOC PRZYSPIESZONEGO CZASU IC SPRAWIŁA, ŻE WSZYSTKO DZIEJE SIE XXX RAZY SZYBCIEJ I TYLE SIĘ WYDARZYŁO! ALE JAK TO NADAL SIEDZICIE W KARCZMIE, PRZECIEŻ IC JESTEŚCIE TUTAJ JUŻ PONAD 12 GODZIN"

 

I to jest to o czym mówię, głupie przyspieszanie czasu które niczemu nie służy bo i tak wszyscy będą grali swoim tempem. To, że dni IC będą trwały krócej nie znaczy, że gracze będą pisali i grali ze sobą XXX razy szybciej w OOC.

 

Po co psuć coś co działa? Grajmy w realnym czasie i tyle bo taki system w niczym nie pomaga, a tylko szkodzi i to nawet tym, którzy mają mniej czasu na grę ;)

 

Wnoszę o dodanie opcji ,,Czas realny dobra IC = doba OOC" do ankiety i nawołuję właśnie do takiego wyboru co już uargumentowałem wyżej ^

 

 

  • Like 3

Podziel się tym postem


Link to post
Share on other sites

Miło byłoby, gdyby ktoś zdobył informacje odnośnie ile czasu trwa jedna minuta w Gothic. Dodatkowo, jeśli chcielibyście zmian, to prosiłbym o przeliczenie, ile realnego czasu ma zajmować jedna minuta Gothic, żeby ogarnąć wszystkie opcje w ankiecie.

Osobiście zagłosowałem za opcją 6 godzin OOC = 1 dzień IC.

Podziel się tym postem


Link to post
Share on other sites

Wydłużenie godziny In game jak najbardziej, opcja 6 godzin OOC wydaje się najbardziej rozsądna, można by spróbować nawet z opcją 9 godzin OOC. Niestety zrównanie czasu OOC z czasem IC nie ma racji bytu w role playach. Znam to z własnych doświadczeń, ponadto nie sprawdziło się to na żadnym serwerze. Zastosowanie tej opcji wiąże się z tym, że może dochodzić w grze do sytuacji, kiedy utknęliśmy w jakimś punkcie lub nasze decyzje i działania są mocno ograniczone na dłuższej przestrzeni czasu. Mowa tu głównie o sytuacji, kiedy nastaje noc - logika podpowiada, że jest to dla postaci czas na sen i odpoczynek, jednak z wiadomych względów nikt nie odgrywa tych rzeczy (lub bardzo rzadko i w formie skróconej). Większość graczy nie czerpie przyjemności z siedzenia i patrzenia się w ekran, jak jego postać leży w bezruchu przez dłuższy czas. Realizm w grze jest jak najbardziej na miejscu, jednak musi być odpowiednio przystosowany i zbalansowany do rozgrywki. Czynności, takie jak sen czy potrzeby fizjologiczne, często są jedynie umowne w celu pominięcia elementów mniej istotnych w grze - mamy przecież ograniczony czas i chcemy go spożytkować możliwie jak najbardziej korzystnie dla nas. Każdy ma swoje własne cele w grze. Dla kogoś będzie to przyjemne spędzenie wolnego czasu, dla kogoś rozwój umiejętności postaci, a dla kogoś innego doświadczenie czegoś, czego nie ma okazji doświadczać na codzień. Są jednak elementy wspólne dla każdego, czyli odczuwanie satysfakcji z rozgrywki oraz posuwanie fabuły naszej postaci do przodu. W momencie, gdy znacznie spowolnimy te procesy, gra przestanie nam się podobać i może stać się naszym drugim życiem, niekoniecznie ciekawym i obfitym w to, czego oczekiwaliśmy od wirtualnej rozrywki.

 

Weźmy na przykład postać farmera. Gracz, do którego należy ta postać, ma jedynie kilka godzin dziennie wolnego czasu na to, żeby pojawić się w grze. Jeśli trafi na dzień, to w większości przypadków będzie mógł skupić się na pracy na roli, życiu w gospodarstwie - czyli czynnościach, które zapewne zamierzał odgrywać. Jednak nie uniknie też przypadków, w których trafi na noc zabierającą cały jego wolny czas. Praca na roli nie toczy się nocą, noc dla mieszkańców farmy jest czasem na regenerację sił. Farmer może w nocy odwiedzić karczmę, ale może tam nie spotkać nikogo, z kim mógłby porozmawiać/kto chciałby z nim rozmawiać. Zdecydowana większość narracji postaci odbywa się poprzez dialogi między nimi, więc już mamy do czynienia z sytuacją, która ogranicza nasze możliwości. Jeżeli noc będzie upływać bardzo wolno, to tym samym sytuacja, w której jesteśmy ograniczeni, znacznie się wydłuży i może pozbawić nas satysfakcji z gry, ponieważ nie osiągniemy swoich celów. 

 

Z tych powodów uważam, że należy znaleźć odpowiedni balans pomiędzy jednym a drugim. Za szybka gra sprawi, że osiągniemy swoje cele zbyt wcześnie, przez co prędko możemy przestać grać (skoro nie musimy/nie mamy już o co się starać, bo wszystko zostało osiągnięte i dalsza gra nie daje nam nic nowego), natomiast zbyt powolne tempo może prowadzić do frustracji z powodu bardzo długiego oczekiwania na konkretne efekty, które sobie założyliśmy, poczucia marnowania czasu i zbędnego rozwlekania zwykłych czynności lub monotonii i rutyny. 

Podziel się tym postem


Link to post
Share on other sites

Moim zdaniem najlepsza jest opcja 6 godzin OOC - 1 doba. W opcji 1 dzień OOC - 1 dzień IC wychodziłoby, że - jak ktoś tu napisał - noce w IC wypadałyby akurat w godzinach od 18-20 do zapewne 6 rano, a chyba największy ruch na serwerze byłby akurat w tych godzinach, bo po pracy/szkole będą wchodzić i wnioskuję, że najwięvej ludzi  byłoby właśnie w tych godzinach. 3 godziny OOC to rzeczywiście za mało, a 6 to myślę optymalnie, aby pograć za dnia i wieczorem. I żeby większość nie musiała grać wyłącznie nocną porą skoro od 18 ludzie pewnie będą częściej wbijać.

Podziel się tym postem


Link to post
Share on other sites

odkąd gram na rp to nigdy nie brałem żadnego upływu czasu pod uwagę i nie przeszkadzało mi to w normalnej grze tak więc nie mam zdania, essa

Podziel się tym postem


Link to post
Share on other sites
32 minuty temu, RiseOne napisał:

Tak swoją drogą, ja nie wiem, jak tu matma działa, że 9x3=24

 

2- z matmy, już poprawiam, dobrze, że zauważyłeś XD 

Podziel się tym postem


Link to post
Share on other sites

Godzina trwania powinna byc nieparzysta, aby ktoś kto codziennie wchodzi do gry o np 20 nie mial zawsze tej samej pory dnia, lepiej zrobić 5 bądź 7h.

Podziel się tym postem


Link to post
Share on other sites
Gość
Ten temat jest teraz zamknięty dla dalszych odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...