Skocz do zawartości
wisen

Spis sugestii oraz problemów

Recommended Posts

Postanowiłem stworzyć wątek ze spisem, aby służył jako lista drobnych propozycji oraz rzeczy, które wymagają poprawy. Nie ma sensu tworzenia pierdyliard tematów dla drobnych spraw, które wymagają poprawy bądź mało wymagających propozycji. Między innymi drzwi w tym oto wątku.

1. Usunięcie informacji o interakcji gdy przechodzimy nad skrytką - powinna byc niewidoczna, bo ktoś może sobie rzucić w krzak, a inny ktoś przejdzie obok i już wie gdzie. Powinny być w ten sposób niewidoczne, jednak po wpisaniu komendy powinny wyskakiwać, wtedy głównie właściciele i podglądacze będą znali położenie skrytek. By bardziej uświadomić, że ktoś tworzy/otwiera można dodać pętlę animacji, która za to będzie odpowiadała, np. plądrowanie.
2. Skalowanie listy graczy, handlu i tym podobnych - na 1366x776 nie jestem w stanie przejrzeć całej listy ani handlować.
3. Dodanie tradycyjnego stylu chodzenia, bo go brakuje.

4. Zmiana położenia napisu L INTERAKCJI - dajcie go niżej, bo przy ssach trzeba dużo ucinać.

5. Przy aktualizacji addona dodać jakieś pancerze dla kobiet, bo nasze chodzą w niczym tak naprawdę. Mogą to być nawet oryginalne z gothica, byleby jakieś były.

6. Dodanie większej ilości alternatyw dla broni na zręczność, gdyż jest ich po prostu mało, a np. ja grając barbarzyńcą nie wyobrażam sobie gry ze szpadą.

7. Po zabiciu wilka nie mogłem w tym wypadku, mimo wielu zmian w mojej pozycji, skorzystać z interakcji. Jest pod krzakiem, więc to najprawdopodobniej przyczyna.

Spoiler

zyLi8Nb.png

7.5. Czasami po preparacji z np. zabitego wilka nic nie otrzymujemy, co raczej jest błędem.

8. Wypadałoby zwiększyć trochę limit sprzedaży przedmiotów u kolekcjonera, a przynajmniej chociaż dla osób, które poświęciły się profesjom typu myśliwy. Czyli zwiększenie ogólnego limitu sprzedaży bądź zwiększenie limitu sprzedaży skór, mięsa, pazurów itp.

9. Strzały po kazdym relogu wracają.

 

Póki co to nie wszystko, a z czasem znajdą się kolejne rzeczy.

Edytowane przez wisen
  • Like 10

Podziel się tym postem


Link to post
Share on other sites

Uważam że można rozbudować troche rynek- że ludzie mogliby stanać i sprzedawać swoje rzeczy a inni mogliby podchodzić porównywać ceny i takie tam. Dzięki temu gospodarka by ruszyła. Ale żeby zacząć coś takiego trzeba wrzucić troche więcej pieniędzy żeby mogły one przepływać między ludzmi. 50 sztuk złota to serio o wiele za mało żeby móc sobie jakoś radzić i nie ma za bardzo sposobów żeby uzyskać jakiś dochód.  Wracając do porównywania cen. Zatrzymałoby to skrajność np. nikt nie sprzedawałby ryby za 10 szt jeśli obok jest gościu który sprzedaje za 2 szt. Gospodarka musi troche się ruszyć bo serio bieda że aż strach patrzeć.

  • Like 1

Podziel się tym postem


Link to post
Share on other sites
22 godziny temu, wisen napisał:

5. Przy aktualizacji addona dodać jakieś pancerze dla kobiet, bo nasze chodzą w niczym tak naprawdę. Mogą to być nawet oryginalne z gothica, byleby jakieś były.

 

Z tego co widziałem, w grze są normalnie dostępne suknie ale też skórzane pancerze dla kobiet, futrzane zbroje banitek oraz materiałowe podróżniczek. Zróżnicowanie jest bardzo niewielkie, to prawda ale brak ubioru jest raczej wyborem w tym przypadku..?
 

22 godziny temu, wisen napisał:

6. Dodanie większej ilości alternatyw dla broni na zręczność, gdyż jest ich po prostu mało, a np. ja grając barbarzyńcą nie wyobrażam sobie gry ze szpadą.

 

Normalnie w świecie Gothic broń do walki wręcz wymagająca zręczności to właśnie broń bardzo dobrze wyważona, stosowana do walki finezyjnej i precyzyjnej.
Dlaczego barbarzyńca, preferujący rozwiązania siłowe, miałby pożądać wyważonej, finezyjnej broni jak rapier czy szpada jest dla mnie niezrozumiałym. Wydaje mi się, że szukasz raczej oręża pod "build pod zrękę" a nie logicznego rozwiązania wpasowującego się w świat. Wątpię byś przekonał do takiego pomysłu administrację.
 

22 godziny temu, wisen napisał:

7.5. Czasami po preparacji z np. zabitego wilka nic nie otrzymujemy, co raczej jest błędem.

 

Niekoniecznie. Nieudolny myśliwy potrafi zniszczyć trofea, podczas próby ich pozyskania. Nie wiem jednak, czy takie było zamierzenie administracji w tym przypadku.

  • Like 2

Podziel się tym postem


Link to post
Share on other sites

to jakies glupoty walisz gostek. mam z kusza zapierniczac w takim razie, ktora tez nie pasuje do postaci barbarzyncy? nie ma zwyklego miecza na zrecznosc tylko szpady jakies, a z nich na pewno nie bede korzystal chocby mialy 200 dmg

 

nawet nie mam ochoty komentować głupoty poniżej ...

Edytowane przez wisen

Podziel się tym postem


Link to post
Share on other sites

Dlaczego nie wybierzesz broni do walki wręcz pod siłę? Oraz łuku pod zręczność?

Edytowane przez Slaani
Skoro odpowiadamy sobie edycją wiadomości... Ma to chyba więcej sensu IC, niż stękanie na forum, że brakuje Ci przedmiotów pod wymarzony powergamerski build do terminatorzenia...
  • Like 1

Podziel się tym postem


Link to post
Share on other sites

Ogólnie jak dla mnei to Npc powinni sprzedawać wszystko za wyższą cenę niż mogą to wykonać gracze, wtedy wszyscy by mieli zajęcie. Dodatkowo materiały też powinny być możliwe do kupna od npc ale za kwotę wyższą niż sprzedaje to gracz przez co wszyscy będą szukali interakcji miedzy sobą. 

Kowal ma możliwość kupna sztab żelaza od górnika npc ale za np 50 szt za jedną, a gracz mu sprzeda za 30 więc kowal będzie szukał dostawcy wśród graczy ale będzie miał alternatywę. Wtedy ten co lepiej odgrywa, szuka kontaktów będzie miał niższe ceny niż taki co nie kombinuje z innymi graczami. 

Plus 30 min odnowienie całej staminy przy ognisku np. 

Danie większych cen skupu i troche zwiększenie możliwości zarobku ze skupu do 300 np na dzień gry też od razu by podniosło ceny i można będzie zaczac się targować. 

  • Like 2

Podziel się tym postem


Link to post
Share on other sites

Moje sugestie. 

1. Rozwinąć system glejtow. Każdy zajęty dom powinien mieć coś takiego. Właściciel mieszkania posiada 3 lub 4 coby obcy nie kręcili mu się po domku :) ale jednak żeby mógł kogoś zaprosić. 

2. System odpoczynku. Poruszany wielokrotnie. Coś z tym trzeba zrobić. 

3. Pancerze dla kobiet? Pamiętam że w Valeyla Mod były spoko armory dla pań. Można pewnie się z kimś kontaktować w ich sprawie. 

4. Tabliczki i drogowskazy. Do kopalni chociaż by. 

5. Więcej npcow. Robią tło i w sumie chyba nie obciazaja za bardzo serwera? 

6. Zwiększyć aggro potworów. Naprawdę można między nimi pomykac aż miło. Zwiedzilem większość kolonii karnej xD

7. Nie zmieniać personalizacji postaci. Proste i intuicyjne. 

8. Okradanie zwłok. Jak to działa? Po przeszukania na czacie było info co gracz posiada. Fajnie jakby po prostu można było mu w eq zajrzeć i zabrać rzeczy. 

9. Tablica ogłoszeń. Ogłoszenia może zrywać tylko właściciel oraz straż miejska. Wiele klimatycznych informacji znikło po paru minutach bo ktoś zrywal. 

10. Gospodarka. Musi być kontrolowana przez adminów. Przynajmniej na początku. Początkowe 50g na dużo nie starcza. Jeśli wydajemy je u npc znikają bezpowrotnie. Musi być jakiś dopływ gotówki. Np. Misja z dupy od strażnika (gracz) dla przechodnia lub biedaka. Tutaj warunek. Gracze muszą grać i odgrywać a nie być bulami mechanicznymi. 

11. Edukacja graczy. Odgrywka ponad mechanikę. Spotkałem się z sytuacją kiedy nie ogarnęłem mechaniki kopania (ah ta stamina) nie wyrobiłem normy i za stracona energię nie dostałem nic. Ok spoko tylko że starałem się to odegrać że mi nie idzie. Ale dla brygadzisty ważniejszy był wynik mechaniczny niż IC xD (pozdrawiam. I nie wszystko co mówiłem przy ognisku to prawda wcale nie mam cie za chuja. Tylko moja postać tak twierdziła xD) 

 

11a. Zaplanowanie historii świata. Odnoszę wrażenie że Admini nie bardzo maja zarys fabuły czy coś. Nie udało mi się dowiedzieć IC co napędza Wiltmark. Przygotowania do wojny? Kryzys ekonomiczny spowodowany naplywajacymi uchodzcami z kontynentu? Bandyci za miastem? Niebezpieczni sąsiedzi zza między ( inny kraj państwo czy coś. Wyczytałem tylko ooc że w obozie sekty coś jest. Ale jak tam pójdziesz i złapie cię mg to perm Death dla postaci) 

 

12. Kolekcjoner skupywal za naprawdę śmieszne ceny. W początkowej fazie serwera to npc muszą napędzac ekonomię świata. Gdy gracze się trochę doroba sami będą szukać lepszych ofert. 

 

 

PS. Piszę z telefonu może być chaotycznie. Jak przypomnę sobie więcej to napisze :)

 

  • Like 1

Podziel się tym postem


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Okagil napisał:

1. Rozwinąć system glejtow. Każdy zajęty dom powinien mieć coś takiego. Właściciel mieszkania posiada 3 lub 4 coby obcy nie kręcili mu się po domku :) ale jednak żeby mógł kogoś zaprosić. 


Gryzie się z możliwością włamywania i kradzieży. Raczej drzwi na klucz powinny być. Udokumentowanie akcji RP z włamywania do drzwi czyjegoś domostwa mogło by dać złodziejowi duplikat klucza drogą obsługi administracyjnej. Albo po prostu drzwi bez kluczy, za to ostro reagująca na domokrążców straż. Potencjalnie każdy jeden nieproszony gość powinien być traktowany jak włamywacz który wyłamał zamek.

 

4 godziny temu, Okagil napisał:

4. Tabliczki i drogowskazy. Do kopalni chociaż by. 


+1 dla drogowskazów.

 

4 godziny temu, Okagil napisał:

5. Więcej npcow. Robią tło i w sumie chyba nie obciazaja za bardzo serwera?


Też bym chętnie widział w tle radośnie gaworzących NPCów, jednak z nimi jest taki problem, że gdzieś się potem muszą podziać w nocy itd.

 

4 godziny temu, Okagil napisał:

8. Okradanie zwłok. Jak to działa? Po przeszukania na czacie było info co gracz posiada. Fajnie jakby po prostu można było mu w eq zajrzeć i zabrać rzeczy.


Okradanie graczy jedynie za ich zgodą jest raczej intencjonalnym. Wątpię, żeby to zmieniali. To też zachęca mechaniczne buły do DMa. A tak jak z innych graczy nie ma ani expów, ani przedmiotów, to nie opłaca się ich bić, poza zwykłym griefingiem.

 

4 godziny temu, Okagil napisał:

11a. Zaplanowanie historii świata. Odnoszę wrażenie że Admini nie bardzo maja zarys fabuły czy coś. Nie udało mi się dowiedzieć IC co napędza Wiltmark. Przygotowania do wojny? Kryzys ekonomiczny spowodowany naplywajacymi uchodzcami z kontynentu? Bandyci za miastem? Niebezpieczni sąsiedzi zza między ( inny kraj państwo czy coś. Wyczytałem tylko ooc że w obozie sekty coś jest. Ale jak tam pójdziesz i złapie cię mg to perm Death dla postaci) 


Admini dawali już wielokrotnie znać, na różnych kanałach komunikacyjnych, że fabuły jest zaplanowane dużo. Nawet questy ponoć są juź na forum napisane, tylko tymczasowo są schowane, żeby nie robić bałaganu dopóki gracze nie oswoją się z serwerem. Nie martwił bym się tym aspektem.

  • Thanks 1

Podziel się tym postem


Link to post
Share on other sites

 Część graczy zwiedza wyspę na lewo i prawo unikając potworów, nie czując (Nie biorąc pod uwagę kompletnie zagrożenia związanego z takimi wypadami). Dlatego też wysuwam propozycję, aby wszelkiej maści potwory, zwierzęta i cała reszta tałatajstwa miała wpisane procent szans na wbicie character kill postaci (Uzależnione od tego, jak silny i niebezpieczny to stwór, zwiększy to zagrożenie i poczucia tego, że coś może jednak pójść nie tak, nie wliczając prostego bruttally wounded) i co ważne, zwiększona częstotliwość lub zmiana pozycji potworów w taki sposób, aby trudniej było ich unikać. Nie duża szansa, ale jakaś musi być. Np: Myśliwy ma znacznie większą szansę przeżycia takiego spotkania od zwykłego obdartusa z miasta. (Tzn: Wziąć pod uwagę profesję postaci) np: Wilk wbija bw obdartusowi, ten ma powiedzmy 30% szans na Ck, a myśliwy 5% (Przykład) 

Edytowane przez Imperator

Podziel się tym postem


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Imperator napisał:

 Część graczy zwiedza wyspę na lewo i prawo unikając potworów, nie czując (Nie biorąc pod uwagę kompletnie zagrożenia związanego z takimi wypadami). Dlatego też wysuwam propozycję, aby wszelkiej maści potwory, zwierzęta i cała reszta tałatajstwa miała wpisane procent szans na wbicie character kill postaci (Uzależnione od tego, jak silny i niebezpieczny to stwór, zwiększy to zagrożenie i poczucia tego, że coś może jednak pójść nie tak, nie wliczając prostego bruttally wounded) i co ważne, zwiększona częstotliwość lub zmiana pozycji potworów w taki sposób, aby trudniej było ich unikać. Nie duża szansa, ale jakaś musi być. Np: Myśliwy ma znacznie większą szansę przeżycia takiego spotkania od zwykłego obdartusa z miasta. (Tzn: Wziąć pod uwagę profesję postaci) np: Wilk wbija bw obdartusowi, ten ma powiedzmy 30% szans na Ck, a myśliwy 5% (Przykład) 

Mistrzowie Gry za nierealistyczne podejście będą interweniować i wymuszać FCK. Wiemy, że Gothic jest siermiężny, a AI czasami może źle funkcjonować i ktoś mógłby być pokrzywdzony dostając CK w wyniku jednorazowego buga. Ponadto sposób, który zaproponowałeś jest bezsensowny i wymaga kategoryzowania postaci na grupy/klasy, których system nie został utworzony.

Podziel się tym postem


Link to post
Share on other sites
W dniu 9.11.2019 o 00:06, wisen napisał:

Postanowiłem stworzyć wątek ze spisem, aby służył jako lista drobnych propozycji oraz rzeczy, które wymagają poprawy. Nie ma sensu tworzenia pierdyliard tematów dla drobnych spraw, które wymagają poprawy bądź mało wymagających propozycji. Między innymi drzwi w tym oto wątku.

1. Usunięcie informacji o interakcji gdy przechodzimy nad skrytką - powinna byc niewidoczna, bo ktoś może sobie rzucić w krzak, a inny ktoś przejdzie obok i już wie gdzie. Powinny być w ten sposób niewidoczne, jednak po wpisaniu komendy powinny wyskakiwać, wtedy głównie właściciele i podglądacze będą znali położenie skrytek. By bardziej uświadomić, że ktoś tworzy/otwiera można dodać pętlę animacji, która za to będzie odpowiadała, np. plądrowanie.
2. Skalowanie listy graczy, handlu i tym podobnych - na 1366x776 nie jestem w stanie przejrzeć całej listy ani handlować.
3. Dodanie tradycyjnego stylu chodzenia, bo go brakuje.

4. Zmiana położenia napisu L INTERAKCJI - dajcie go niżej, bo przy ssach trzeba dużo ucinać.

5. Przy aktualizacji addona dodać jakieś pancerze dla kobiet, bo nasze chodzą w niczym tak naprawdę. Mogą to być nawet oryginalne z gothica, byleby jakieś były.

6. Dodanie większej ilości alternatyw dla broni na zręczność, gdyż jest ich po prostu mało, a np. ja grając barbarzyńcą nie wyobrażam sobie gry ze szpadą.

7. Po zabiciu wilka nie mogłem w tym wypadku, mimo wielu zmian w mojej pozycji, skorzystać z interakcji. Jest pod krzakiem, więc to najprawdopodobniej przyczyna.

  Ukryj zawartość

zyLi8Nb.png

7.5. Czasami po preparacji z np. zabitego wilka nic nie otrzymujemy, co raczej jest błędem.

8. Wypadałoby zwiększyć trochę limit sprzedaży przedmiotów u kolekcjonera, a przynajmniej chociaż dla osób, które poświęciły się profesjom typu myśliwy. Czyli zwiększenie ogólnego limitu sprzedaży bądź zwiększenie limitu sprzedaży skór, mięsa, pazurów itp.

9. Strzały po kazdym relogu wracają.

 

Póki co to nie wszystko, a z czasem znajdą się kolejne rzeczy.

Zgadzam się z wszystkim co tutaj jest napisane.

 

W dniu 10.11.2019 o 17:20, Okagil napisał:

Moje sugestie. 

1. Rozwinąć system glejtow. Każdy zajęty dom powinien mieć coś takiego. Właściciel mieszkania posiada 3 lub 4 coby obcy nie kręcili mu się po domku :) ale jednak żeby mógł kogoś zaprosić. 

2. System odpoczynku. Poruszany wielokrotnie. Coś z tym trzeba zrobić. 

3. Pancerze dla kobiet? Pamiętam że w Valeyla Mod były spoko armory dla pań. Można pewnie się z kimś kontaktować w ich sprawie. 

4. Tabliczki i drogowskazy. Do kopalni chociaż by. 

5. Więcej npcow. Robią tło i w sumie chyba nie obciazaja za bardzo serwera? 

6. Zwiększyć aggro potworów. Naprawdę można między nimi pomykac aż miło. Zwiedzilem większość kolonii karnej xD

7. Nie zmieniać personalizacji postaci. Proste i intuicyjne. 

8. Okradanie zwłok. Jak to działa? Po przeszukania na czacie było info co gracz posiada. Fajnie jakby po prostu można było mu w eq zajrzeć i zabrać rzeczy. 

9. Tablica ogłoszeń. Ogłoszenia może zrywać tylko właściciel oraz straż miejska. Wiele klimatycznych informacji znikło po paru minutach bo ktoś zrywal. 

10. Gospodarka. Musi być kontrolowana przez adminów. Przynajmniej na początku. Początkowe 50g na dużo nie starcza. Jeśli wydajemy je u npc znikają bezpowrotnie. Musi być jakiś dopływ gotówki. Np. Misja z dupy od strażnika (gracz) dla przechodnia lub biedaka. Tutaj warunek. Gracze muszą grać i odgrywać a nie być bulami mechanicznymi. 

11. Edukacja graczy. Odgrywka ponad mechanikę. Spotkałem się z sytuacją kiedy nie ogarnęłem mechaniki kopania (ah ta stamina) nie wyrobiłem normy i za stracona energię nie dostałem nic. Ok spoko tylko że starałem się to odegrać że mi nie idzie. Ale dla brygadzisty ważniejszy był wynik mechaniczny niż IC xD (pozdrawiam. I nie wszystko co mówiłem przy ognisku to prawda wcale nie mam cie za chuja. Tylko moja postać tak twierdziła xD) 

 

11a. Zaplanowanie historii świata. Odnoszę wrażenie że Admini nie bardzo maja zarys fabuły czy coś. Nie udało mi się dowiedzieć IC co napędza Wiltmark. Przygotowania do wojny? Kryzys ekonomiczny spowodowany naplywajacymi uchodzcami z kontynentu? Bandyci za miastem? Niebezpieczni sąsiedzi zza między ( inny kraj państwo czy coś. Wyczytałem tylko ooc że w obozie sekty coś jest. Ale jak tam pójdziesz i złapie cię mg to perm Death dla postaci) 

 

12. Kolekcjoner skupywal za naprawdę śmieszne ceny. W początkowej fazie serwera to npc muszą napędzac ekonomię świata. Gdy gracze się trochę doroba sami będą szukać lepszych ofert. 

 

 

PS. Piszę z telefonu może być chaotycznie. Jak przypomnę sobie więcej to napisze :)

 

Myślę, że okradanie gracza mającego BW tak o nie jest dobrym rozwiązaniem, żeby każdy mógł tak o sobie okraść kogoś. Zrobiłbym tak, że ludzie grający w organizacji bandytów mają panel, który im pozwala na skryptowe okradanie ludzi. Jeżeli taki ktoś nie posiada panelu, wtedy musi mieć zgodę od Mistrza Gry lub od gracza. Poza tym cała reszta git.

 

12 godzin temu, Imperator napisał:

 Część graczy zwiedza wyspę na lewo i prawo unikając potworów, nie czując (Nie biorąc pod uwagę kompletnie zagrożenia związanego z takimi wypadami). Dlatego też wysuwam propozycję, aby wszelkiej maści potwory, zwierzęta i cała reszta tałatajstwa miała wpisane procent szans na wbicie character kill postaci (Uzależnione od tego, jak silny i niebezpieczny to stwór, zwiększy to zagrożenie i poczucia tego, że coś może jednak pójść nie tak, nie wliczając prostego bruttally wounded) i co ważne, zwiększona częstotliwość lub zmiana pozycji potworów w taki sposób, aby trudniej było ich unikać. Nie duża szansa, ale jakaś musi być. Np: Myśliwy ma znacznie większą szansę przeżycia takiego spotkania od zwykłego obdartusa z miasta. (Tzn: Wziąć pod uwagę profesję postaci) np: Wilk wbija bw obdartusowi, ten ma powiedzmy 30% szans na Ck, a myśliwy 5% (Przykład) 

Niech po prostu Mistrzowie Gry się tym zajmują, za nierealne zachowania po prostu blokada na postać i tyle. To czegoś nauczy, żeby następnym razem grać poprawnie.

 

Podziel się tym postem


Link to post
Share on other sites
Gość
Ten temat jest teraz zamknięty dla dalszych odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...