Skocz do zawartości
Kitrox

Zmiana odnawiania staminy

Recommended Posts

Pasywne odnawianie staminy jest bardzo długie, proponowałbym aby zostało to zmienione na jakąś komendę lub animację siedzenia typu /odpocznij po czym postać po prostu siada i odpoczywa lub przypisanie  tego do animacji siedzenia. Trwało by to powiedzmy koło 1-5 min aby odnowić pasek staminy na maksa to już zostawiam wam.

Edytowane przez Kitrox
  • Like 6

Podziel się tym postem


Link to post
Share on other sites

To by się przydało - Dzięki temu moglibyśmy pójść do pracy po czym wrócić karczmy pogadać z innymi i zregenerować przy okazji staminę. Może niekoniecznie w 5 minut ale z 15 czy coś takiego.

Podziel się tym postem


Link to post
Share on other sites

Jestem za. 15 min - 20 min odpoczynku na zregenerowanie staminy jak najbardziej by poprawiło feeling gry. 

Podziel się tym postem


Link to post
Share on other sites

Też jestem za. Ewentualnie przy zwykłym siedzeniu przy jakimś ognisku (albo nie) aby odnawiała się stamina, myślę by było spoko.

Podziel się tym postem


Link to post
Share on other sites

Wydaje mi się, że wtedy byśmy spotykali wiele osób siedzących na chodniku tylko po to aby odpocząć. No chyba, że każdy by szedł do karczmy i zajmował się siedzącym rp

 

 

Podziel się tym postem


Link to post
Share on other sites

Wątpię, by coś takiego zostało wprowadzonym.

Dokładnie by wyjść naprzeciw takiemu stylowi gry (praca+odpoczynek=grind) usunięto możliwość regeneracji staminy* poprzez sen w łóżku. Żeby uniknąć sytuacji, gdy połowa serwera śpi przez cały czas, by regenerować punkty akcji oraz żywotności.

Wprowadzenie staminy i jej powolne odzyskiwanie są raczej mechanizmem ograniczającym, który ma na celu odwieźć ludzi od mechanicznego grindu.

* - jak to na polski przełożyć.. w tym kontekście chyba "wigor"?

Podziel się tym postem


Link to post
Share on other sites

Popieram przedmówcę. Ograniczenie nie jest wymierzone przeciwko graczom, ma im raczej pokazać, że to nie jest główny cel rozgrywki i mimo wszystko zmusić ich do większych interakcji niż wspomniany wyżej grind. (przy okazji pomogę, stamina najprościej przetłumaczyć jako wytrzymałość)

Poza tym ma to też realne odzwierciedlenie w gospodarce serwera, która przez obecną formę gry jest bardzo ważnym czynnikiem rozgrywki. Jeżeli coś możemy zdobyć w pięć minut bez większego wysiłku to znaczy że jest to tanie. Jeśli na coś potrzeba większej ilości czasu LUB/I większego nakładu pracy, na logikę ta rzecz jest droższa. Zmniejszając tak drastycznie odzyskiwanie staminy niszczymy całą gospodarkę, w której faktycznym pieniądzem staną się dobra najłatwiejsze do zdobycia, a więc już nie złoto, a za to ryby czy ryż. 

To, co dla mnie byłoby lepszym rozwiązaniem, jest mianowicie naprawdę porządne przemyślenie mechanizmu jedzenia. Co odnawia więcej, na co powinny byc ograniczenia, a w reszcie ile to powinno kosztować. Szczególnie koszt jest tutaj wazny, bowiem jedzenie musi się opłacać. Dajmy tu przykład:(wszystko umownie)
praca w kopalni kosztuje 50 staminy
za te 50 staminy można zarobić dajmy na to 35 złota
po zarobku górnik idzie po jedzenie
wyprodukowanie bochna chleba który odnawia 5 staminy kosztuje paradokalnie 5 staminy 
przez to, ze producent chleba też chce zarobić, często nie przemyśla dokładnie kwoty i broni się swoimi intencjami
wtedy chleb kosztuje 3 sztuki złota za bochen

prostą matematyką widzimy że odnowienie staminy do pracy w kopalni to 10 bochnów, koszt 30 złota. Co zostaje w kieszeni górnika? Marne pięć. 

Wariant przeze mnie przedstawiony jest tylko przykładem jak to działa. W tym przypadku i tak dobrze jest, że górnikowi coś zostaje, zazwyczaj bowiem ceny są nieco wyższe i wychodzimy na zero. 

Co by pomogło w tej sytuacji? Nie wiem, nie jestem jakimś specjalistą, mam tylko swoje pomysły:
-Usunięcie bądź zmniejszenie kosztu staminy przy produkcji chleba
-Zamiast/Obok powyższego dodać ograniczenie spożycia/produkcji chleba (Chodzi o to, żeby ograniczeniem była realna liczba np. 15 bochnów wyprodukowanych na dzień, lub 10 bochnów zjedzonych na dzień) W ten sposób nie tylko ruszymy gospodarkę (wedle mnie) ale też wprowadzimy różnorodność. Warto będzie produkować kilka produktów bo ludzie je zwyczajnie zjedzą.

To chyba tyle w tym temacie, przepraszam jeśli coś wyszło niejaśnie lub niezgrabnie. W razie wszelkich pytań zapraszam do dyskusji w temacie, w końcu do tego służy

Podziel się tym postem


Link to post
Share on other sites

Z tego co wiem administracja obecnie dyskutuje nad najlepszym usprawnieniem gospodarki staminą i jej związku z ekonomią serwera.
Od siebie dodam te 3 grosze, że mniejsza wartość złota (wyższe ceny) pozwoliła by na większe wahania pomiędzy sprzedawcami. Jeżeli ryba kosztuje 2 sztuki złota, to co możemy z tym fantem zrobić? Gdyby jej cena wahała się między 8 a 12 złotymi monetami, to otrzymujemy już różne ceny i większe pole do popisu dla handlarzy.
 

Też domyślnie tłumaczę staminę jako wytrzymałość ale nie w tym kontekście. Jeżeli chodzi o znużenie pracą, to czy opieranie się mu jest aż wytrzymałością?

Podziel się tym postem


Link to post
Share on other sites
Gość
Ten temat jest teraz zamknięty dla dalszych odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...