Skocz do zawartości
Jaskier

Archipelag Wschodni

Recommended Posts

Archipelag Wschodni

 

bvmFqE6.jpg

 

„Archipelag wschodni jest określeniem zarówno krzywdzącym, jak i fałszywym, utworzonym przez ignorantów z Myrtany, którzy dla ułatwienia zebrali wszelkie wyspy i archipelagi znajdujące się na oceanie na wschód od ich krainy pod pojedynczą nazwą […]” ~ Zapiski o świecie magistra Archibalda.

 

Miejsce te wśród ludzi je zamieszkujących nie ma ogólnej nazwy. Na brzegach Oceanu Zachodniego, za którym znajduje się olbrzymi kontynent zlokalizowany jest w zależności od przyjętego obszaru jeden, bądź dwa archipelagi. Ludzie nie mieszkający na nim traktują go jako jeden, a nazywają go Archolos. Dla mieszkańców zaś dzieli się on na dwa. Jeden główny obejmujący terytoria aktualnego królestwa Archolos oraz drugi, mniejszy na południu złożony z trzech pustynnych wysp oraz fragmentu wyspy, od której królestwo wzięło swą nazwę. Zawiera on ruiny pradawnej cywilizacji Harów, aktualnie zamieszkane przez ludzi pustyni uważających się za potomków tejże cywilizacji.

 

Na północ od Archolos znaleźć można olbrzymią ilość małych, niezamieszkanych, skalistych wysepek tworzących morski labirynt. Wśród niego znajduje się perła świata, Laran. Olbrzymia wyspa goszcząca wielkie miasto handlowe oraz najznamienitszą akademię nauk.

 

Wschód ciężko określić, mniejsze jak i większe archipelagi, pojedyncze wyspy różnych rozmiarów. Brak większych zbiorowisk, pomniejsze plemiona orków czy ludzkie osiedla. Nikt nigdy nie opracował dokładnej mapy tego rejonu jak i nie był w stanie określić, gdzie następuje jego koniec. Głównie spowodowane jest to tym, iż tamtejsze rejony morskie wypełnione są mieliznami, co nie pozwala na wpłynięcie większymi statkami, mniejsze zaś łatwo są łamane przez występujące tam liczne burze. Nie bez powodu miejsce to znane jest pod nazwą Morza Sztormów.

 

 

Laran

 

KZuiDHD.png

 

Przepiękna, olbrzymia i górzysta wyspa stanowiąca perłę świata. Podzielić ją można na cztery części, zachodnie wybrzeże zajęte w pełni przez wspaniałe miasto nad którym góruje umieszczone na zboczach górskich skrzydło mieszkalne Akademii. Dostać się tam można specjalnym wyciągiem służącym do szybkiego przemieszczania się studentów między ich kwaterami a miastem lub z głównej sekcji Akademii w głębi wyspy. Miasto posiada trzy bramy, gdzie dwie pomniejsze prowadzą do kopalni wewnątrz gór, a trzecia olbrzymia prowadzi przełęczą do kotliny w samym centrum wyspy. Tutaj na brzegu biegnącej przez całą wyspę rzeki droga dzieli się na trzy. Idąc środkiem przez most dociera się pod bramę Akademii. Idąc zaś wzdłuż rzeki na północ lub południe przechodzi się przez kolejne przełęcze nad którymi górują wysoko umieszczone mosty Akademii prowadzące do poszczególnych skrzydeł. Wychodząc z przełęczy w obu przypadkach trafia się do bardziej otwartych części wyspy, wypełnionych pagórkami i lasami. Posiadają one po kilka plaż, z których jednak wypłynięcie na otwarte morze graniczy z cudem z powodu dużych ilości zdradliwych, podwodnych skał. Nie przeszkadza to jednak rybakom w łowieniu ryb w wodach przybrzeżnych. Lasy wypełnione są zwierzyną, na którą chętnie polują lokalni myśliwi, a gdzieniegdzie odnaleźć można różne manufaktury, czy też i parę farm. W północnej części na zboczu gór znajduje się ogromny kamieniołom, z którego wydobywany jest cenny marmur. Na południu zaś można znaleźć ścieżkę prowadzącą wzdłuż klifów, na końcu której staje się przed drugą bramą Akademii, która to prowadzi do skrzydła laboratoryjnego. Bramy tej używają studenci udający się na zbieranie różnych, potrzebnych im składników. Akademia aktywnie broni lasów południa przed budową manufaktur oraz eksploatacji tamtejszych złóż, jako iż stanowią one źródło potrzebnych jej surowców.

 

Akademia sama w sobie składa się z trzech skrzydeł. Główne, w samym sercu wyspy zawiera wielki dziedziniec stanowiący miejsce spotkań studentów, jak i budynki administracji. Stamtąd można udać się dwiema ścieżkami. Jedna prowadzi poprzez wieżę północną, przez górskie jaskinie i most nad przełęczą do tkwiącego nad miastem skrzydła mieszkalnego. Do skrzydła laboratoryjnego natomiast udać się można wieżą południową prowadzącą do wysoko znajdujących się przełęczy górskich i dolin. Stamtąd tak samo jak przypadku skrzydła mieszkalnego, przy użyciu mostu przedostać się można do jaskiń prowadzących wprost do skrzydła laboratoryjnego.

 

Miasto Laran samo w sobie rządzone jest przez Radę Możnych, składającą się z przedstawicieli kupców, rzemieślników, gildii magów oraz Akademii. Gildia magów, chociaż częściowo powiązana z Akademią, stanowi oddzielny byt. Jej siedziba znajduje się blisko głównego placu miasta. Gildia zrzeszająca kupców zlokalizowana jest w porcie, zaś rzemieślnicy zbierają się w różnych miejscach w swojej dzielnicy.

 

Archolos

 

Królestwo leżące na składającym się z siedmiu wysp archipelagu, za którym zaczyna się Zachodni Ocean. Jego sercem jest nieco mniejsza niż Laran wyspa, od której nazwę wzięło królestwo – Archolos.

Podzielić można ją na cztery części. Południowa, najbardziej kontrowersyjna w lokalnym rozumowaniu jest oddzielona i podlega pod "Archipelag Południowy". Spowodowane to jest różnicami kulturowymi oraz łańcuchem górskim oddzielającym ją w pełni od reszty wyspy. W centralnej części wyspy znajduje się dolina, z której Archolos się wywodzi. Zlokalizowana jest tutaj stolica królestwa – Wiltmark. Miasto to jest dosyć małe, lecz nie w tym, a we wspaniałym winie de Hayteon leży źródło jego potęgi. Z kopalni Wiltmarku wydobywa się najlepsze żelazo na całym archipelagu, zaś jego mury nie raz odparły podczas licznych konfliktów niezłomnych wojowników Undabaru. Na południowy wschód od Wiltmarku rozpoczyna się jedyny na wyspie fragment pustyni, do której można dostać się z północy. Leży tam nowo powstała wioska - Ankara, zbudowana przez tamtejsze zjednoczone pod berłem sułtana Salhida plemię Asasynów, czy też jak się zwą oni sami  - Karów. Na zachód od Wiltmarku znajduje się trzecia część wyspy wypełniona licznymi górskimi wzniesieniami. U zbocza tych gór leży wioska Undabar, dom wielkich wojowników wyznających nieznane duchy. Agresywni w stosunku do obcych, izolacjoniści znający ścieżki gór. Przełęcz na północ od Wiltmarku prowadzi do bardziej otwartej i mniej górzystej części wyspy, w której sercu znajduje się jezioro, nad którego brzegiem leży pałac - twierdza króla Archolos. Na wybrzeżu po przeciwnych stronach wyspy leżą także dwie małe wioski rybackie.

 

Tyros, Dysos i Uros

 

Są to wyspy leżące na północny zachód od Archolos. Ich ułożenie spowodowało iż zostały nazwane "Rogiem Archolos". Na każdej z tych wysp znajduje się jedna wioska. Tyros znane jest ze swych plantacji bawełny, Dysos zaopatruje większość archipelagu w swoje zboża zaś bogate w glinę Uros posiada znamienite zakłady garncarskie.

 

Dasos

 

Wprost na północ od Archolos leżą obok siebie dwie bliźniacze, niezamieszkane wysepki. Występują one pod tą samą nazwą, jako iż zgodnie z legendą były kiedyś jednością, lecz przez podłą magię wyznawców Beliara, którzy się tam zbierali wyspa została podzielona na dwie części. Za legendą tą przemawia fakt, iż obie te wysepki wyglądają, jakby idealnie do siebie pasowały. Mieszkańcy archipelagu uważają je za przeklęte.

 

Ambros

 

Druga największa wyspa archipelagu leżąca na wschód od Archolos; jej terytorium usiane jest górami, między którymi leżą znane na całym świecie winiarnie. Mimo, iż wino jest gorszej jakości niż te z Wiltmarku, jest go znacznie więcej. Na północnym wybrzeżu leży największe miasto królestwa – Larton. Władza na wyspie rozdzielona jest na kilka różnych rodów szlacheckich, których sprzeczki pozwalają na zachowanie wyspy jako podrzędnej części królestwa.

 

Kresos

 

Średniej wielkości wyspa wysunięta najbardziej na zachód, posiadająca drugie największe miasto rządzone w przeciwieństwie do reszty królestwa przez podległą królowi gildię kupiecką. Jest to centrum handlowe królestwa, stanowiące bramę do zachodniego kontynentu.

 

 

Południe Archipelagu

 

zUCl0lH.jpg

 

Zgrupowanie trzech wysp leżących na południe od Archolos, do którego mieszkańcy tegoż królestwa zaliczają także południową część swojej rodzimej wyspy. Ziemie te niektórzy uważają po prostu za piaszczyste. Wprawdzie jednak na ich terenach leży najzwyczajniejsza pustynia, której istnienia nikt nie dał rady wyjaśnić. Najbardziej prawdopodobne, a zarazem i nieprawdopodobne wyjaśnienie pochodzi od mieszkańców Ankary, którzy nazwali to „Błogosławieństwem Beliara”.

Południowa część wyspy Archolos oddzielona od reszty pasmem górskim zawiera kilka oaz, wiele różnorako wyglądających ruin, zaś na zboczach łańcucha górskiego leży to, co pozostało po jednym z „Adirów” – miast jak i świątyń zarazem. Cały ten obszar znany jest w języku tamtejszych tubylców  jako Belshyr-Adir.

Do jego południowego brzegu niemalże przylega kolejna wyspa, pokryta praktycznie cała ruinami wielkiego miasta. Hashyr-Adir miało służyć w dawnych czasach za stolicę cywilizacji Harów.

Nieco na wschód znajduje się trzecia wyspa zawierająca prawdopodobnie kolejne z miast-świątyń. Nie jest to jednak pewne, gdyż budynki niegdyś na niej leżące są najbardziej zrujnowane ze wszystkich. Głównym dowodem na istnienie tegoż miasta jest jego nazwa - Dyshyr-Adir.

Najbardziej na południe leży malutka wyspa zawierająca w swym sercu pojedynczą oazę. An-Hara, kolebka cywilizacji Harów, cokolwiek to dla nich oznacza.

 

~Autorstwa: Vern & Artay

 

  • Like 3

Podziel się tym postem


Link to post
Share on other sites
Gość
Ten temat jest teraz zamknięty dla dalszych odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...