Skocz do zawartości
Jaskier

Config Gothica

Recommended Posts

B93wfSJ.png

Wpierw utwórz kopię pliku Gothic.ini aby mieć do czego wrócić w razie problemów.

Otwieramy zatem Gothic.ini notatnikiem w folderze system w katalogu Gothic 2.


1. Jeśli chcesz włączyć/wyłączyć tryb w okienku:

a) Wcisnij CTRL + F i wyszukaj:
"zStartupWindowed
"
b) Domyślnie powinno wyglądać ono tak:
"zStartupWindowed=0"
- To oznacza że gra nie będzie w okienku.
c) Jeśli chcemy to zmienić, wystarczy wpisać zamiast zera jedynkę.
d) Zapisujemy i voila.


2. ZDayColor czyli kolor nieba, powinniśmy pozamieniać kilka cyferek.

a) Wyszukaj za pomocą CTRL + F "zDayColor"

b) Zobaczysz cztery linijki, Domyślnie rozstawienie kolorów wygląda tak:

zDayColor0=82 109 198
zDayColor1=255 255 0
zDayColor2=18 16 60
zDayColor3=134 104 125

Dlaczego są cztery kolory? Niebo w grze ma tzw. warstwy. które nachodzą na siebie.
W każdej warstwie widzimy trzy pozycje z cyferkami, są to wartości z kolorów RGB
można łatwo je pozmieniać wyszukując odpowiednie barwy np. w paincie albo gimpie.

c) Jeżeli chcielibyśmy nadać naszemu niebu szary kolor z Gothic 1, zatem musimy podmienić wartości każdego zDayColor na następujące:

zDayColor0=116 89 75
zDayColor1=80 90 80
zDayColor2=120 140 180
zDayColor3=120 140 180

 


3. Cache, czyli użyteczność pamięci roboczej dla tekstur i dźwięków.

Stosujemy te ustawienia gdy mamy na komputerach więcej niż 512 ramu. Dzięki temu możemy zwiększyć jakość naszej gry, pozbyć się przycięć postaci w niektórych miejscach itd.

a) Wyszukaj zTexCacheSizeMaxBytes i zSndCacheSizeMaxBytes
b) Podmieniamy wartości na takie:

zTexCacheSizeMaxBytes=128000000
zSndCacheSizeMaxBytes=80000000

 W taki oto cudowny sposób dorzuciliśmy węgla do naszego Gothica i wyleczyliśmy przycięcia.


4. Leczenie szajbniętej wody.


a) Wyszukaj zWaterAniEnabled
b) Zmień wartość:
zWaterAniEnabled=1
na
zWaterAniEnabled=0
c) Tak wyłącza się animacje wody, dzięki temu zwiększa się optymalizacja a także woda nie powinna wariować.


5. Przedmioty w ekwipunku są niewidzialne!
Błąd, jeśli przedmioty posiadają działający model to są widzialne, tylko nasza kamera wewnętrzna została przesunięta tak daleko że przeszła przez nie.

a) Wyszukaj zInventoryItemsDistanceScale
b) Zmień wartość na taką jaka ci odpowiada aby przedmiot był w Eq,
u mnie jest to 2.00999995, dzięki temu kamerę mam 2,1 razy dalej.


6. Przedmioty świecące jak w G1.
Jeśli graliście w G1 to pamiętacie że przedmioty w G1 podświetlały się (migały) przez co były bardziej widoczne. Tak też możemy uczynić w G2.

a) Wyszukaj ZHighLightScale
b) Zmień wartość na
zHighLightScale=1
                                                                                                                                                                                                 Opracował: Fang

 

Podziel się tym postem


Link to post
Share on other sites
Gość
Ten temat jest teraz zamknięty dla dalszych odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...